Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 22:18:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-1-01-1 - Žák rozpozná státní symbol.
Za prvé, schopnost něco rozpoznat nevypovídá nic o vztahu člověka k tomu, co rozpoznává. Já například rozpoznám značky aut, ale to ze mě nedělá automechanika, a dokonce ani milovníka aut (já třeba auto nevlastním).

Za druhé, schopnost rozpoznat symboly mi v deváté třídě přijde triviální. Preferoval bych např. otázku typu které barvy jsou na české vlajce a proč, nebo co je českým národním stromem a proč? -- pak je možno ověřit znalost více úrovní.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 22:40:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-1-02-3 - Žák vzájemně porovná znaky vlastenectví a nacionalismu.
Nechtěl bych být v roli hodnotitele tohoto indikátoru: mezi vlastenectvím a nacionalismem je velmi tenká hranice, ani s politologickým vzděláním bych si nebyl jistý jestli jsem schopen všechny znaky bezpečně rozlišit. Viz např. http://www.youtube.com/watch?v=oz_LDt0psWA


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 22:48:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:22:16
Příspěvky: 4
Komentář k indikátoru: VO-9-3-04-2 - Žák vyjmenuje služby, které banky poskytují.
Nebylo by lepší, kdyby žák uměl přiřadit službu potenciální situaci, ve které se může ocitnout? Projeví tím i porozumění nabídce.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 22:49:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-1-04-2 - Žák dokáže vybrat akce, které ho zajímají.
Jak hodnotitel ověří, zda žáka vyjmenované akce skutečně zajímají? Co když tam napíše úplně cokoliv? Nebo ho z dané nabídky reálně nic nezaujme? Znamená to, že neprošel?

Tady je problematický už samotný očekávaný výstup (zhodnocením nabídky je i konstatování "všechno je to nuda a nic mě nezajímá") -- pokud to není nutné, netvořme k němu indikátor.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 22:56:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-1-06-1 - Žák vysvětlí pojem solidarita.
"Solidarita bylo odborové hnutí v gdaňských loděnicích, které přispělo pádu komunismu v Polsku."

Jistě, je to špatná odpověď, Solidarita jako hnutí by bylo napsané s velkým písmenem. Nicméně, nebudou-li součástí testu všechny indikátory, ale pouze některé, mohla by samostatně položená a takto formulovaná otázka k podobné odpovědi svádět.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 23:16:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-1-07-1 - Žák jednoduše popíše vhodný způsob chování a komunikace v různých životních situacích.

"Uplatní" není totéž co "popíše". Resp. když "popíše", neznamená to, že i "uplatní". A naopak -- když není schopen "popsat", neznamená to nutně, že "neuplatňuje".

Souhlasím, že VO-9-1-07 je užitečný a potřebný OV, ale nelze ověřit jinak než pozorováním, modelovou situací, nebo rolovou hrou. Ve znalostním testu nemá co dělat.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 23:27:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-1-08-3 - Žák uvede důvody potřebnosti tolerance ve společnosti.

Komenatář ke všem indikátorům VO-9-1-08: odhlédneme-li od skutečnosti, že podobně jako v OV VO-9-1-07 neověřujeme dovednost ani postoj, ale znalost, přijdou mi termíny jako "tolerance" a "menšiny" v tomto věku abstraktní a pro žáky těžko uchopitelné. Preferoval bych příklad konkrétní situace např. ze školního prostředí, spíš projev netolerance, a ptát se na alternativní způsoby jednání. Nebo nastínit situaci, která k netoleranci svádí, a nechat je popsat vhodnou reakci.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 23:52:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-2-02-3 - Žák objasní význam vůle.

"Vůle je velmi významná." Nebo "Když chci něco udělat, potřebuji k tomu mít vůli." Jsou to dostačující odpovědi? Co se z nich hodnotitel o mně dozvěděl?

Otázka osobní vůle je především věcí sebereflexe, jiná otázka nemá vypovídací hodnotu. Sebereflexi však lze provádět pouze v bezpečném prostředí, kde nebudu v situaci, že když odpovím pravdivě, třeba mi neumožní hlásit se na gympl.

Tento indikátor bych vypustil.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: sob 19. lis 2011 0:56:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-2-03-1 - Žák uvede příklady osobních charakterových vlastností.

Oproti odpovídajícímu OV vypadlo z indikátoru slovíčko "záporné". Souhlasím, že ptát se pouze na negativní vlastnosti zabíjí sebevědomí; nechat to ale úplně otevřené umožňuje odpovědi typu "Jsem veselý a rád se směju", což asi není to, kam OV směřoval.

Možná uvést jednu vlastnost, kterou u sebe považují za zápornou, a jak pracují na jejím zlepšení?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: sob 19. lis 2011 15:40:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Komentář k indikátoru: VO-9-2-03-2 - Žák charakterizuje osobní vlastnosti jejich projevem.

Takto formulované zadání bych si přeložil tak, že např. hysteričnost mám charakterizovat tím, že začnu hystericky běhat po třídě.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron