Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:49:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-02-1 - Žák rozliší zdroje stejnosměrného a střídavého elektrického napětí a rozpozná elektrické spotřebiče připojované ke stejnosměrnému napětí od těch, které jsou připojovány ke střídavému elektrickému napětí.

Měl by umět zakreslit do grafu stejnosměrný proud a střídavý proud.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:54:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-03-2 - Žák vysvětlí význam užití polovodičů v technické praxi.

Doporučuji doplnit:
- rozliší vodič, polovodič a izolat na základě pásového modelu (vodivostní pás, zakázaný pás a valenční pás) - propojení s chemií
- objasní vlastní a nevlastní vodivost (typ P a N) polovodiče
- vnímá rozdíly u závislosti elektrického odporu na teplotě u vodičů a polovodičů, dokáže znázornit graficky
- zná základní polovodičový materiál (křemík)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:01:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-06-1 - Žák zapojí polovodičovou diodu v propustném, resp. závěrném směru.

Doporučuji:
- objasní princip diody v propustném a závěrném směru
- na praktických příkladech v nákresu el. obvodu pozná, kdy je dioda zapojena propustně a kdy závěrně
- zná využití diody v praxi
- zná princip a zapojení jednocestného a dvoucestného můstkového usměrňovače, včetně znázornění průběhů na diodách a zatěžovacího rezistoru

Je hloupé v dnešní moderní době plné elektorniky zůstat jen u diody!

Doporučuji ještě tyto součásty - fotodioda, LED dioda, termistor, fotorezistor a u nich znát:
- schematickou značku
- praktické využití
- příslušné charakteristiky


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:03:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-07-3 - Žák objasní, proč pro obraz v rovinném zrcadle používáme pojem zdánlivý obraz a proč dochází ke stranovému převrácení obrazu.

Doporučuji doplnit:
- dokáže znázornit zobrazení předmětu dutým a vypuklým zrcadlem


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:03:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-08-4 - Žák rozliší spojku od rozptylky podle jejich funkce.

Doporučuji doplnit:
- dokáže znázornit zobrazení předmětu spojkou a rozptylkou


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:05:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-7-02-1 - Žák vysvětlí na základě jakého fyzikálního děje získávají Slunce a ostatní hvězdy energii.
Doporučuji doplnit:
- zjednodušení vysvětli teorii velkého třesku
- rozliší pojmy: sluneční soustava, galaxie, kupa galaxii, mlhovina, kometa
- zná zjednodušeně vývojové fáze hvězd


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:07:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-08-4 - Žák rozliší spojku od rozptylky podle jejich funkce.

Dále:
- popíše oko a korekce zraku spojkou a rozptylkou
- využití spojky a rozptylky v mikroskopu, dalekohledu


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:08:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-05-2 - Žák uvede příklady využití transformátoru v praxi.

Doporučuji doplnit:
- řeší slovní úlohy s transformačním poměrem
- objasní transformaci dolů a transformaci nahoru


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:11:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-05-1 - Žák uvede příklady elektrických spotřebičů, které pro svoji činnost využívají elektromagnetickou indukci.

Doporučuji doplnit:
- Ampérovo pravidlo pro přímý vodič s proudem
- Ampérovo pravidlo pro cívku s proudem
- využití elektromagnetu v praxi
- Flemingovo pravidlo levé ruky pro vodič s proudem ve vnějším magnetickém poli (magnetická síla)
- princip stejnosměrného elektromotoru s komutátorem


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:15:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-04-1 - Žák na základě Ohmova zákona chápe vztah mezi fyzikálními veličinami el. proud, el. napětí a el. odpor. Využívá vztah pro elektrický odpor (R = U/I) a dokáže vypočítat při znalosti dvou veličin veličinu třetí v jednoduchém nevětveném elektrickém obvodě (za předpokladu nenulového elektrického proudu).

Doporučuji doplnit Měrný elekrický odpor:
- vnímá závislost elektrického odporu na parametrech vodiče (materiál vodiče, délka vodiče, příčný průřez vodiče)
- kvalitativně a kvantitativně pracuje se vztahem R = ró*l/S


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: