Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:19:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-04-1 - Žák na základě Ohmova zákona chápe vztah mezi fyzikálními veličinami el. proud, el. napětí a el. odpor. Využívá vztah pro elektrický odpor (R = U/I) a dokáže vypočítat při znalosti dvou veličin veličinu třetí v jednoduchém nevětveném elektrickém obvodě (za předpokladu nenulového elektrického proudu).

Dále doporučuji doplnění:
- elektrická práce (Joule-Lensovo teplo): kvalitativně a kvantitativně pracuje se vztahem W = U.I.t
- elektrický výkon = kvelitativně a kvantitativně pracuje se vztahem P = UI = RI^2 = U^2/R
- objasní pojmy příkon, výkon, účinnost a ztráty, pracuje kvalitativně a kvantitativně se vztahem éta = P2/P1, resp. éta = P2/P1.100


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:21:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-01-3 - Žák ovládá pravidla bezpečné práce a manipulace s elektrickými zařízeními.

Doporučuji doplnit:
- ovládá první pomoc při úrazu elektrickým proudem (kardiopulmonální resuscitace, popáleniny, stabilizovaná poloha, číslo 155, 5T)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:29:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-5-02-2 - Žák vymezí hlavní negativní vlivy nadměrného působení hluku na lidský organismus a navrhne ochranné prostředky, jež se mohou používat pro snížení či odstranění uvedených vlivů.

Doporučuji doplnit:
- uvede zdroje zvuku
- objasní vznik zvuku
- objasní pojmy frekvence, perioda a apmlituda
- dokáže zakreslit vlnění o frekvcenci f, periodě T a amplitudě A
- kvalitativně a kvantitativně pracuje se vztahem f = 1/T
- objasní pojmy ozvěna a dozvuk + praktické příklady

Dále chybí kapitola MECHANICKÉ VLNĚNÍ:
- rozliší podélné a příčné vlnění - uvede praktické příklady
- objasní pojmy: frekvence, perioda, amplituda, rovnovážná poloha, výchylka
- rozliší tlumené a netlumené kmitání - dokáže jej graficky zakreslit
- dokáže zakreslit sinusiodu harmonického kmitání, z grafu dokáže určit pediodu, frekvenci, amplitudu


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:53:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-4-04-3 - Žák využívá vztah Q = c.m.(t2 – t1) pro určování tepla přijatého nebo odevzdaného tělesem v konkrétním příkladě.
Doplnění:
- (měrné) skupenské teplo tání a tuhnutí


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:56:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-2-06-2 - Žák, při znalosti velikosti síly a vzdálenosti od středu otáčení páky, určí za použití tabulek pro základní školu velikost otáčivých účinků síly na páce a stanoví podmínky rovnováhy na dvojramenné páce.

Doporučuji používat spíše pojmy jednozvratná a dvojzvratná páka.

Chybí kladka volná a pevná, jednoduchý kladkostroj - využití v praxi, sestavení a demonstrace, u kladek řešení slovních úloh.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 16:57:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-3-01-1 - Žák na základě znění Pascalova zákona popíše projevy a využití zákona v technické praxi.

Doplnil bych:
- kvalitativně a kvantitativně pracuje se vztahem: F1/S1 = F2/S2
- hydraulický list (píst)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 17:00:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-2-05-1 - Žák vysvětlí princip setrvačnosti (např. chování těles v automobilu při prudkém brzdění) a vysvětlí závislost projevů setrvačnosti na hmotnosti tělesa.

- vnímá a chápe, že k rovnoměrnému pohybu tělesa není zapotřebí žádné vnější síly, aplikace na konktrétních příkladech


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 17:02:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-2-04-1 - Žák určí graficky výslednici dvou sil se společným působištěm působících na těleso.

Doplnil bych:
- vnímá, kdy jsou působíci síly v rovnováze
- u rovnoběžného působění sil v jednom bodě (stejným a opačným směrem) může řešit i početně


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 17:05:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-2-02-2 - Žák uvede vztah pro výpočet rychlosti a na základě znalosti hodnot dvou veličin (dráha, čas nebo rychlost) správně určí hodnotu veličiny třetí.

Doplnil bych:
- graficky znázorní závislost dráhy na čase a rychlosti na čase
- odečítá z grafů rychlosti a dráhy
- z drafů určí, zda těleso zrychluje, zpomaluje, stojí, předjíždí jedno těleso druhé apod.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 17:51:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 17:43:49
Příspěvky: 3
Dobrý den,
došlo k drobnému nedorozumění. Okruhy nejsou rozvrženy do ročníků, jedná se o výstup na konci základního vzdělávání tzn. za období 6. - 9.ročníku a tudíž je nutné si uvědomit, že jde o základní dovednosti všech žáků (minimální standard) na konci 9. ročníku, byť dané téma bylo naplňováno v ročníku šestém.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: