Ing. Miroslav Martiňák píše:
Komentář k indikátoru: F-9-1-01-2 - Žák uvede s použitím tabulek pro základní školu značky a základní (hlavní) jednotky následujících fyzikálních veličin – délka, dráha, plošný obsah, objem, hmotnost, čas, rychlost, síla, hustota, tlak, práce, energie, výkon, teplo, teplota, elektrický proud, elektrické napětí a elektrický odpor.
Myslím si, že by se mělo vypustit sousloví "s použitím tabulek pro základní školu" . Znalost vybraných veličin, jejich označení a jednotek je tím nejnutnějším vybavením pro veškeré praktické výpočty ve fyzice i v praktickém životě. Řekl bych, že je to taková malá násobilka fyziky. Tu také musíme znát zpaměti a nehledáme v tabulkách. Bohužel to pak totiž vede k tomu, že žák počítá i 3 x 1 na kalkulačce. Dnešní žácí trpí "ztrátou paměti" a to jak krátkodobé , tak i dlouhodobé. My se totiž tímto způsobem často zbavujeme nástrojů na její tříbení.Určitým kompromisem by bylo z těchto vyjmenovaných veličin v identifikátoru vybrat ty nejzákladnější, v praktickém životě nejfrekventovanější (délka, hmotnost, čas, objem, teplota,síla, práce, výkon, energie (včetně tepla), el.napětí, el.proud, frekvence- tyto znát bez tabulek) a ostatní případně s tabulkama a tam by již nemuselo být žádné omezení výběru veličin, tutíž by šlo především o dovednost práce s tabulkami dle zadání.
Pokud jde o znalost veličin zpaměti naprosto souhlasím. Ale pokud je to myšleno pro 6. ročník, tak je asi myšleno, že umí vyhledat i jiné veličiny, než se kterými se doposud setkal.