Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 26. říj 2011 8:45:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 17:43:49
Příspěvky: 3
Vážení kolegové,
děkuji Vám za podněty a připomínky. V našich úvahách co zařadit a nezařadit do indikátorů je ale nutno vycházet z platné legislativy a z ní plyne, že závazné jsou z RVP ZV očekávané výstupy, učivo je pouze doporučené. My si nyní nemůžeme osopovat právo tento princip porušit. Dále je nutno pořád pamatovat na to, že jde o minimální úroveň, to znamená, že to má zvládnout naprostá většina žáků základních škol, resp. odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 26. říj 2011 9:01:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 17:43:49
Příspěvky: 3
Ještě jedna poznámka,
indikátory mají popsat co je minimem pro většinu žáků, nikoliv co se má na hodinách fyziky odehrávat. To znamená, že nikomu nebrání provádět nejrůznější měření dalších fyz. veličin v idikátoru neuvedených, předvádět pokusy s vedením el. proudu v plynech (u žáků velmi oblíbeno), ale hlavně nepracovat s žáky tak, že nejpodstatnější je test v 9. ročníku. Nejpodstatnější je, aby žáci získali vztah k fyzice a jednotlivé jevy uměli rozpoznat v běžném životě.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 20:19:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 20. led 2011 10:16:48
Příspěvky: 3
Vážení přátelé,
děkujeme s kolegou Ševčíkem za Vaše připomínky a náměty. Je potřeba si však uvědomit výchozí limity standardů. Pokusím se je shrnout:
1. Jedná se o minimální cílové standardy pro absolventy ZŠ. Tedy by měly být stanoveny tak, aby je dokázal splnit i "čtyřkař" bez předchozího nacvičévání.
2. Musí vycházet z očekávaných výstupů RVP.
3. Musí z nich být jasné, na jakých úlohách je bude možno testovat (nevíme totiž, kdo vlastně bude testy tvořit).
4. V žádném případě neomezují učitele ve volbě rozsahu probíraného učiva ani ve formách a metodách práce.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 20:40:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Ale klasifikace slouzi prave k tomu, aby urcitym zpusobem diferenciovala stupen znalosti a schopnosti zaku. Je podle meho nazoru zbytecne zavadet extremni minimalni pozadavky (standardy),jez by zvladli i ctyrkari. At jsou poradne standardy a pak tomu bude odpovidat klasifikacni znamka do jake urovne to zvladli. Pripada mi mnohem efektivnejsi, ucelne a prizorenejsi se odvijet od standardu, ktere by mely byt maximalni znalosti a schopnosti a pak znamkovat jejich kvalitu dosazeni, nez obraceny system, ktery me pripada postaveny na hlavu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 20:43:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Minimalizaci pozadavku, naroku a povinnosti trpi skoltvi a uroven vzdelani nasi republiky. S pozadavky se jde dolu a vzdelanost naroda z 5. až 6. mista klesla nekde pres 30. místo!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 20:49:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Po 15 letech, kdy sla latka exponencialne znalosti dolu, je na case, aby se konecne zacala zvedat. Vsichni se hrnou na stredni skoly, na gymnazia berou se 4! Na ucebni obory chodi mene a meni studentu, protoze je stredni skoly berou i se spatnymi znamkami. Ucitele pak stagnuji, ze nema smysl objektivne znamkovat, kdyz se pak dostanou na maturitni obory. Pak se Dobes divi,ze cca 20% by neudelalo maturity. Ale prave tech 20% jsou ti, kteri na maturitnich oborech nemaji co delat, maji byt na ucilistich!!!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 20:56:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 20. led 2011 10:16:48
Příspěvky: 3
David Michálek píše:
Ale klasifikace slouzi prave k tomu, aby urcitym zpusobem diferenciovala stupen znalosti a schopnosti zaku. Je podle meho nazoru zbytecne zavadet extremni minimalni pozadavky (standardy),jez by zvladli i ctyrkari. At jsou poradne standardy a pak tomu bude odpovidat klasifikacni znamka do jake urovne to zvladli. Pripada mi mnohem efektivnejsi, ucelne a prizorenejsi se odvijet od standardu, ktere by mely byt maximalni znalosti a schopnosti a pak znamkovat jejich kvalitu dosazeni, nez obraceny system, ktery me pripada postaveny na hlavu.


Zadání ministerstva bylo standardy pro minimální úroveň. Vedla se kolem toho dlouhá diskuze a závěr byl takový, jak je uvedeno výše.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 21:00:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Ja to chapu, jen s tim osobne nesouhlasim!:) Jsem clovek, ktery rekne na rovinu svuj nazor, i kdyz je proti ministerskemu!:)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 10. lis 2011 15:48:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. úno 2011 11:34:51
Příspěvky: 2
Komentář k indikátoru: F-9-1-01-2 - Žák uvede s použitím tabulek pro základní školu značky a základní (hlavní) jednotky následujících fyzikálních veličin – délka, dráha, plošný obsah, objem, hmotnost, čas, rychlost, síla, hustota, tlak, práce, energie, výkon, teplo, teplota, elektrický proud, elektrické napětí a elektrický odpor.
Myslím si, že by se mělo vypustit sousloví "s použitím tabulek pro základní školu" . Znalost vybraných veličin, jejich označení a jednotek je tím nejnutnějším vybavením pro veškeré praktické výpočty ve fyzice i v praktickém životě. Řekl bych, že je to taková malá násobilka fyziky. Tu také musíme znát zpaměti a nehledáme v tabulkách. Bohužel to pak totiž vede k tomu, že žák počítá i 3 x 1 na kalkulačce. Dnešní žácí trpí "ztrátou paměti" a to jak krátkodobé , tak i dlouhodobé. My se totiž tímto způsobem často zbavujeme nástrojů na její tříbení.Určitým kompromisem by bylo z těchto vyjmenovaných veličin v identifikátoru vybrat ty nejzákladnější, v praktickém životě nejfrekventovanější (délka, hmotnost, čas, objem, teplota,síla, práce, výkon, energie (včetně tepla), el.napětí, el.proud, frekvence- tyto znát bez tabulek) a ostatní případně s tabulkama a tam by již nemuselo být žádné omezení výběru veličin, tutíž by šlo především o dovednost práce s tabulkami dle zadání.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 10. lis 2011 16:41:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Ing. Miroslav Martiňák píše:
Komentář k indikátoru: F-9-1-01-2 - Žák uvede s použitím tabulek pro základní školu značky a základní (hlavní) jednotky následujících fyzikálních veličin – délka, dráha, plošný obsah, objem, hmotnost, čas, rychlost, síla, hustota, tlak, práce, energie, výkon, teplo, teplota, elektrický proud, elektrické napětí a elektrický odpor.
Myslím si, že by se mělo vypustit sousloví "s použitím tabulek pro základní školu" . Znalost vybraných veličin, jejich označení a jednotek je tím nejnutnějším vybavením pro veškeré praktické výpočty ve fyzice i v praktickém životě. Řekl bych, že je to taková malá násobilka fyziky. Tu také musíme znát zpaměti a nehledáme v tabulkách. Bohužel to pak totiž vede k tomu, že žák počítá i 3 x 1 na kalkulačce. Dnešní žácí trpí "ztrátou paměti" a to jak krátkodobé , tak i dlouhodobé. My se totiž tímto způsobem často zbavujeme nástrojů na její tříbení.Určitým kompromisem by bylo z těchto vyjmenovaných veličin v identifikátoru vybrat ty nejzákladnější, v praktickém životě nejfrekventovanější (délka, hmotnost, čas, objem, teplota,síla, práce, výkon, energie (včetně tepla), el.napětí, el.proud, frekvence- tyto znát bez tabulek) a ostatní případně s tabulkama a tam by již nemuselo být žádné omezení výběru veličin, tutíž by šlo především o dovednost práce s tabulkami dle zadání.


Pokud jde o znalost veličin zpaměti naprosto souhlasím. Ale pokud je to myšleno pro 6. ročník, tak je asi myšleno, že umí vyhledat i jiné veličiny, než se kterými se doposud setkal.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: