Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 06. zář 2011 12:27:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Vítáme Vás v diskuzi ke standardům oboru FYZIKA!
Sem se ukládají komentáře a odpovědi vztahující se k standardům tohoto oboru. Pokud jste se ještě se standardy daného oboru neseznámili, můžete použít volbu ”přejít na standardy” (níže).

Komentáře a odpovědi přímo zde ve fóru si můžete pročíst a na některé z nich zareagovat.
Doporučujeme odpovídat na vybraný komentář pomocí tlačítka “Citace” (vpravo pod příspěvkem). Tak bude i ostatním jasné, na který předchozí komentář reagujete.

Zajímají nás především Vaše odpovědi na otázky:
  • Jsou indikátory srozumitelné?
  • Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu?
  • Vztahují se k očekávanému výstupu?
  • Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Chcete-li, můžete nyní přejít na standardy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:20:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-1-01-1 - Žák prakticky změří vhodně vybranými měřidly následující fyzikální veličiny – délku, objem, hmotnost, teplotu a její změnu, čas, sílu, tlak vzduchu, elektrický proud a elektrické napětí.
Tuto kapitolu doporučuji do 6. ročníku, ne do 9. ročníku.
Dále doporučuji:
- stanoví hodnotu nejmenšího dílku na měřidle a rozsah měřidla
- stanoví odchylku měřidla při měření
- vypočte aritmetický průměr z n měření


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:26:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-1-01-2 - Žák uvede s použitím tabulek pro základní školu značky a základní (hlavní) jednotky následujících fyzikálních veličin – délka, dráha, plošný obsah, objem, hmotnost, čas, rychlost, síla, hustota, tlak, práce, energie, výkon, teplo, teplota, elektrický proud, elektrické napětí a elektrický odpor.

Doporučuji přidat:
- měrnou tepelnou kapacita
- měrný elektrický odpor
- účinnost
- frekvence
- perioda
- vlnová délka
- látkové množství (interdisciplinarita s chemií)
- molární hmotnost (interdisciplinarita s chemií)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:30:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-1-02-1 - Žák vysvětlí na základě porozumění částicovému složení látek následující procesy – rozpouštění látek v kapalině a šíření zápachu v uzavřené místnosti.

Difúzi doporučuji přesunout do nižšího ročníku pro korespondování s chemií.
Vůně se nešíří v místnosti? Napsal bych obecně DIFÚZE.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:34:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-1-02-2 - Žák popíše a vysvětlí mechanismus Brownova pohybu.

Opět doporučuji přesun do nižšího ročníku pro korespondování s chemií.

Doporučuji doplnit:
- uvede praktické příklady Brownova pohybu
- dokáže experimentálně předvédst Brownův pohyb


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:36:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-1-03-1 - Žák objasní pojmy délková teplotní roztažnost a objemová teplotní roztažnost.

Doporučuji:
- uvede praktické příklady na danou problematiku


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:37:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-1-03-2 - Žák na základě pochopení zákonitostí pro délkovou a objemovou teplotní roztažnost uvede praktické příklady jevů a vysvětlí je (včetně anomálie vody).

Doporučuji:
- přeunout k tematickému celku vlastnosti kapalin (Pascalům zákon, Archimedův zákon, spojené nádoby, ...)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:42:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-01-1 - Žák identifikuje schématické značky základních součástí elektrického obvodu (žárovka, zdroj, vypínač, rezistor, voltmetr, ampérmetr), značky pro další součásti rozpozná s pomocí tabulek pro základní školu a pojmenuje jednotlivé součásti elektrického obvodu.

Doporučuji:
- základní značky doporučuji (zdroj, vodič, uzel, křížení vodičů, monočlánek, žárovka, spínač, tlačítko, rezistor, reostat, potenciometr, cívka, voltmetr, ampérmetr, ohmmetr)
- těch pár značek by se měl žák naučit nazpaměť a naučit se je zakreslovat, než si hrát s tabulkami


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:45:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-01-2 - Žák zapojí podle schématu jednoduchý elektrický obvod včetně zapojení voltmetru a ampérmetru pro měření elektrického napětí a proudu.

Myslím si, že složitější obvod by měl také zapojit. Paralelně žárovku, rezistor, včetně příslušného zapojení ampérmetru a voltmetru při ověřování Ohmova zákona.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 15:48:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Komentář k indikátoru: F-9-6-02-2 - Žák změří elektrické napětí na různých součástech elektrického obvodu.

Měl by znát rozdíly maximální, efektivní a okamžité hodnoty střídavého napětí/proudu.
Měl by je umět i vypočítat, zakreslit a odečíst z grafu.
Vědět, že měřicí přístroje většinou ukazují efektivní hodnoty a že efektivní hodnoty jsou uvedeny i na spotřebičích.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: