Návštěvník píše:
Je jasné, že si budete všemi možnými způsoby obhajovat, že vysokoškolsky vzdělaný pedagog je kvalitnější než středoškolačky.
Milý Návštěvníku,
myslím, že nic takového v předchozích příspěvcích nezaznělo. Kvalita člověka se neměří počtem titulů. Já osobně budu prosazovat vysokoškolské vzdělávání učitelů MŠ všeobecně (ne vysokoškolsky vzdělané učitelky). A to i přesto, že znám spoustu VYNIKAJÍCÍCH středoškolsky vzdělaných učitelek.
Návštěvník píše:
Musíte si také uvědomit, že dříve žádné vysoké školy zaměřené na předškolní pedagogiku nebyly.
Ano, to je pravda a je to velká škoda. Proč to tak bylo? Proč učitelé ZŠ a SŠ studovali VŠ, aby mohli učit a "mateřinkám" stačila SŠ? Bylo tehdy předškolní vzdělávání podceňované? A pokud ano, chceme, aby tomu bylo i nadále?
I přesto, že kdysi nebyly možnosti studovat VŠ takové, jaké jsou nyní a generace nás, kteří mají bezproblémový přístup k vysokoškolskému vzdělání hned po absolvování SŠ, to má v mnohem jednodušší, si myslím že předškolní vzdělávání musí "jít s dobou" a reagovat na současné trendy, ke kterým VŠ vzdělání učitelů MŠ jistě patří. Již před deseti lety
vznikl
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR, tzv. Bílá kniha 2001, která v rámci předškolního vzdělávání uvádí:
„Vzhledem k významu předškolního vzdělávání jako počáteční etapy celoživotního učení je třeba dále zlepšovat jeho kvalitu a dostupnost. Hlavními podmínkami pro to jsou – upevnění předškolního vzdělávání v systému celoživotního vzdělávání a jeho dostupnost, přehodnocení cílů a obsahu předškolního vzdělávání a zvyšování kvalifikace pedagogů v předškolním vzdělávání.“
Mezi doporučení Bílá knihu mj. uvádí:
„ Vzhledem k potřebě zvládat širší spektrum odborných, speciálně pedagogických i sociálních znalostí a dovedností pedagogů v předškolním vzdělávání zajistit jejich vysokoškolské vzdělávání na úrovni bakalářského studia na pedagogických fakultách univerzit nebo na vyšších odborných školách s akreditací pro bakalářské studium. Toto opatření chápat i jako snahu o zvýšení jejich sociálního a profesního statusu.“
Návštěvník píše:
Bez diskuze je ale to, že je porušen zákoník práce a za stejnou práci je udělována rozdílná mzda ( ať už je dotovaná z jakéhokoli fondu ).
Nemůžu plně souhlasit, učitelka s dvacetiletou praxí a s dvouletou praxí má také jinou mzdu a vykonávají stejnou práci.