Michaela Gondeková píše:
A Ti co mají Mgr. z předškolní pedagogiky by mohli i učit na 1.st.ZŠ což zní také dost zajímavě, ale myslím si, že by bylo k tomu ještě potřeba projít nějakým vzděláváním k jednotlivým metodikám a didaktikám čtení a psaní - z toho bych měla asi největší strach
Míšo, já to chápu tak, že Mgr. předškolky (kdyby chtěly učit na 1. stupni) by si musely dodělat Bc. vzdělání (nebo program v celoživotním vzdělávání) zaměřené na uč.1.stupně:
(1) Učitel prvního stupně základní školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem
b) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na pedagogiku předškolního věku nebo studijního oboru pedagogika
a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
To samé platí i pro učitelky 1. stupně, vychovatelky atd. Musely by si dodělat alespoň nějaký ten program v celoživotním vzdělávání.
Viz také důvodová (nebo předkládací
, teď nevím) zpráva:
a) Navrhuje se, aby se jako učitelé MŠ mohli uplatnit i absolventi vysokoškolského studijního programu zaměřeného na přípravu učitelů prvního stupně ZŠ nebo na přípravu vychovatelů nebo na pedagogiku volného času nebo studijního oboru pedagogika, kteří si svoji odbornou kvalifikaci rozšíří
v programu celoživotního vzdělávání zaměřeném na přípravu učitelů předškolního vzdělávání,
a) Nově se navrhuje zpřístupnit profesi učitele prvního stupně ZŠ absolventům magisterského studijního programu, studijního oboru pedagogika, kteří si doplní
vzdělání (v bakalářském studijním programu nebo v programu celoživotního vzdělávání) o znalosti nezbytné pro výuku na prvním stupni; podobná možnost již platí pro absolventy magisterských studijních programů zaměřených na pedagogiku předškolního věku,