Ta naše "výuka" není úplně výukou podle běžných představ - říkáme básničky, zpíváme písničky (vše s doprovodnými názornými pohyby), prstové říkanky a hry, vše je založeno na nápodobě, která u prvňáčků ještě bývá poměrně velká. Rozhodně žádný dril, natož psaní. Děti tak cizí jazyk uchopují podobně jako batole, když začíná mluvit mateřštinou. (Souběžně začínáme i němčinu na stejném principu.) Začínáme až v říjnu, hodiny jsou nejdřív kratší, zhruba 20minutové, postupně prodlužujeme až na 45 minut.
A zároveň velice dbám na rozvoj vyjadřování v češtině. Na začátku každého dne máme vyprávěcí čtvrthodinku, kdy děti sdělují, co zažily - jeden vypráví, ostatní se učí naslouchat. Musím říct, že díky tomu nemám problém s tím, že by si děti skákaly do řeči, nebo nenaslouchaly tomu, co se v hodině děje.
Něco jsem už dala na wiki:
http://wiki.rvp.cz/Knihovna%2FAktivity_ ... tanding_...
http://wiki.rvp.cz/Knihovna%2FAktivity_ ... is_is_a_...