Středa 12. 10. 2016, 20:00
Školní strašák DYSLEXIEOsvědčená
lektorka webinářů na Metodickém portálu RVP.cz Mgr. Sylvie Doláková, autorka komplexních metodických kurzů pro učitele AJ, nám už ukázala aktivity s pohádkami a výslovností. Jaké budou její tipy pro výuku angličtiny dětí s dyslexií?
Anotace setkání:V poslední době se zdá, že se počet dyslektiků ve třídách našich škol znásobil. Je tomu opravdu tak, nebo se o problému více mluví? Názory se rozcházejí…
Pojďme se podívat na problematiku trochu blíže. Dyslexie jako porucha učení se projevuje obtížemi při zvládnutí čtení, psaní, poslechu, soustředění, mají potíže s motorikou, orientací v čase i prostoru, s pamětí…
Jak se tyto potíže mohou promítnout do výuky cizího jazyka?
- Děti s dyslexií potřebují dlouhou poslechovou průpravu, během které pracují s jazykem v jeho poslechové formě. Rychlé orientování na čtení a psaní v cizím jazyce (dříve než do dvou let od zahájení výuky ve školním věku) má za následek prohloubení problémů a matení získaných poznatků.
- Gramatiku učíme názorně, děti jsou velmi vizuální, pamatují si umístění i emoce při učení – i za pomoci hraček a předmětů.
Je potřeba si uvědomit, že děti vnímají své problémy daleko palčivěji, než jejich učitelé či rodiče tuší, hlavně v psaní; intenzivně cítí, že jejich výkon nevyhovuje standardům.
A proto je třeba je CHVÁLIT, POVZBUZOVAT, POMÁHAT
Komu je setkání určeno:Učitelům angličtiny v mateřských a základních školách.
Setkání je zdarma.Lektorka:Mgr. Sylvie Doláková,
http://www.sylviad.cz/Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady.
V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze.V digifoliu najdete o webinářích více podrobností!Vstup se otevře 15 minut před začátkem
NA VSTUPNÍ STRÁNCE!