Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:05:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Janek Wagner píše:
Takže Dobeš byl evidentně pro české školství pohromou, kterou budeme dlouho napravovat.

V diskusi budu v případě zájmu pokračovat na blogu eduin po dokončení diskuse ke strategii gramotností. Souběžně to nezvládnu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:09:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Dominik Dvořák píše:
Janek Wagner píše:
Takže Dobeš byl evidentně pro české školství pohromou, kterou budeme dlouho napravovat.

V diskusi budu v případě zájmu pokračovat na blogu eduin po dokončení diskuse ke strategii gramotností. Souběžně to nezvládnu.
Hlavně přestaňte lhát, pane doktore.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:28:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Pánové, vraťme se prosím "k dokumentu obecně". Vím, že všechny "odbočky" s tématem souvisí, přesto cítím potřebu zklidnit atmosféru, abychom napětí nezvyšovali.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:31:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Radek Sárközi píše:
...pochybuji, že si je tak někdo z učitelů kromě pana Sotoláře vykládá a v praxi je vyučuje...
Už jsem to tu psala, mně to připadá naprosto logické a dostačující. Pokud umím číst s porozuměním, tak tam ČG najdu.
Radek Sárközi píše:
...nevidím, že by text RVP ZV např. v očekávaných výstupech či učivu nějak podrobněji učitele naváděl, co konkrétně mají se žáky dělat, když vyučují čtenářské gramotnosti...
V RVP není ani to, jak mají naučit děti sčítat, ale ŽE je mají naučit sčítat.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:46:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Zdá se mi, že se na mě pan Dvořák hněvá, nebo že se dokonce urazil, protože si myslí, že já si myslím, že není odborníkem. To bude ale informační šum... Jen jsem označil některé jeho výroky za nehodné odborníka, protože se mi zdály příliš jednostranné. Např. ty, které dávaly do souvislosti neúspěch výuky čtenářské gramotnosti u žáků 9. tříd v roce 2011 s výukou podle RVP ZV, kde není spojení "čtenářská gramotnost" vůbec uvedeno.

Kdo sledoval způsob zavádění RVP ZV přece ví, že začal zděšením učitelů z řady nových pojmů, kterým nerozuměli a které jim nikdo systematicky nevysvětlil snad doposud... Těžko se zaměřovat ve výuce na čtenářskou gramotnost, když musíte napsat celý ŠVP, což jste nikdy před tím nedělali, ani jste nedělali žádné obdobné činnosti. Požadavky na formu ŠVP byly přitom takové, že dostát jim zabralo spoustu času a učitelé to dělali při běžné výuce. Co tedy trpělo? Příprava na tu běžnou výuku! Dá se říci, že v prvních letech tedy nutnost psát ŠVP spíše zpomalila změny ve výuce směrem k moderním metodám - na učitele se naložilo tolik že už na to prostě neměli energii... Navíc se museli vypořádat s novými pojmy a pojetími kurikula jako klíčové kompetence, průřezová témata, očekávané výstupy, učivo, autoevaluace atd.

Nyní je myslím už situace stabilizovaná. Ale zřejmě jen na krátkou dobu, protože se blíží revize RVP ZV. To bude klíčový moment pro české školství! Teprve nyní bude čas zastavit se a zamyslet se nad hodnotami, cíli, prostředky, metodami, hodnocením... Až do teď učitelé spíše vychytávali formální nedostatky ve svých ŠVP. V tuto chvíli bych se tedy spíše než na Strategii soustředil na revizi RVP ZV.

Ano, v této diskuzi zaznívají různé názory. To je přirozené. Pan Dvořák by si je měl všechny vyslechnout. Nemusí na ně reagovat, ani obhajovat ty svoje - to myslím ani diskuzi neprospívá... Měl by se chovat jako organizátor diskuze. Na konci bude muset jeho tým zvážit, co vlastně z diskuze vyplynulo, což mu nezávidím...

Myslím si, že se tu opakují tyto názory:

1) Tým pracující na Standardu by měl být odtajněn (přimlouval bych se za to, aby to nebyl jen výčet jmen, ale i medailonků, co daný člen týmu dělal a kde pracuje, co k tématu publikoval apod.)
2) Název Standardu by se měl změnit, aby obsahoval přímo termíny "čtenářská a matematická gramotnost"
3) Tým pracující na Standardu by měl být rozšířen, aby v něm byly i zástupci neziskových organizací reprezentující učitele, ředitele a občanská sdružení zabývajícími se přímo čtenářskou či matematickou gramotností
4) Prospělo by prestiži týmu i kvalitě výstupů, kdyby v něm byli konkrétní odborníci jako Jana Straková, Ondřej Hausenblas, prof. Hejný a Radek Sárközi
5) Text Strategie není až tak významný, důležitější je text RVP ZV a to, co se bude testovat v 5. a 9. ročnících (tedy i text Standardů)
6) Text Standardů by měl být konkrétnější v oblasti navrhovaných opatření a měl by obsahovat i termíny, co se kdy bude realizovat
7) Text Standardů by měl pracovat s rozpočtem, který má školství k dispozici, případně vyčíslit, kolik peněz bude muset být přidáno, aby se mohl realizovat každý z navržených kroků (např. kolik bude stát snížení úvazků předsedům předmětových komisí na školách, kolik bude stát zavedení metodiků, kolik peněz půjde na kariérní řád atd.)


Budu rád, když ostatní diskutující přidají k mým bodům 1 až 7 jasné ANO/NE plus nějaký vysvětlující komentář. A případně dopíší další body 8 až 102357, aby se k nim mohli vyjádřit ostatní. Tím by se mohla celá diskuze zpřehlednit a na jejím konci půjde spočítat, že např. bod č. 7 podpořilo 5 ze 7 diskutujících.

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Naposledy upravil Radek Sárközi dne ned 10. čer 2012 17:03:32, celkově upraveno 1

Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:52:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Lenka Urbanová píše:
Pánové, vraťme se prosím "k dokumentu obecně". Vím, že všechny "odbočky" s tématem souvisí, přesto cítím potřebu zklidnit atmosféru, abychom napětí nezvyšovali.
Lenko, tady jde o zásadní věci. Dokument není podepsán a je proto evidentně nedůvěryhodný. Dominik Dvořák, jako reprezentant předkládajícího pracovního týmu, místo věcných argumentů prokazatelně lže. A je třeba věci nazývat konečně pravým jménem.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:56:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Radek Sárközi píše:
4) Prospělo by prestiži týmu i kvalitě výstupů, kdyby v něm byli konkrétní odborníci jako Jana Straková, Ondřej Hausenblas, prof. Hejný a Radek Sárközi

Čekal jsem, kdy to přijde. Zkusme, jak píšete, rozhodovat o bodech, které opravdu zazněly.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 16:58:34 
Janek Wagner píše:
Hlavně přestaňte lhát, pane doktore.


Když jeden moudrý rabbi umíral, svolal své žáky ke svému loži a řekl jim: "Nic nevysvětlujte."

Odvolávám, co jsem slíbil. Na svém blogu psát jen o tom, o čem budu chtít psát. I za cenu, že budu vypadat jako lhář a zbabělec. Konec konců mně k tomu tady nabádá pan Šárközi, i když přehlédl, že moderátorem diskuse je Lenka Urbanová. (Nechápu, jak si nás mohl splést, když není ani plešatá, ani brejlatá jako já a mně podobní.)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 17:00:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Janek Wagner píše:
Dominik Dvořák, jako reprezentant předkládajícího pracovního týmu, místo věcných argumentů prokazatelně lže. A je třeba věci nazývat konečně pravým jménem.

Pane kolego, pokusme se opravdu argumentovat a neurážet. Tenhle přístup nikam nevede. Vy ztratíte možnost do všeho promluvit, protože, přiznejme si, dr. Dvořák a celý tým stejně nakonec budou ti, kteří rozhodnou. Naší šancí je, podnítit argumenty další debaty v rámci týmu i mimo něj.
Taky mi vadí, že bylo odpovězeeno jen na něco, očividně opaku nedosáhneme výroky o lhaní. Pojďme opravdu vyladit návrh kolegy Sárköziho a podstrčit ho k další debatě s více zástupci odborného týmu. Co Vy na to?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 17:11:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Martin Rusek píše:
Pojďme opravdu vyladit návrh kolegy Sárköziho a podstrčit ho k další debatě s více zástupci odborného týmu. Co Vy na to?


V rámci vstřícného gesta tedy škrtám své jméno z výčtu odborníků, přestože občanské sdružení Abeceda, kterému předsedám, spravuje dva největší weby na podporu výuky čtenářské gramotnosti na základních školách v ČR, které shromažďují a zveřejňují i odkazy na ostatní projekty k tomuto tématu.

Dále se omlouvám paní Urbanové, že jsem pana Dvořáka označil za moderátora diskuze - měl jsem na mysli, že ji jeho tým organizuje (viz text Strategie). Opravil jsem to tedy ve svém textu na "organizátor".

Také se omlouvám, že nemohu být přítomen na slavnostním a dlouho očekávaném aktu odhalení členů projektového týmu Strategie na MŠMT, protože jsem v té době v práci jako každý normální člověk...

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 333 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron