Vítáme vás v diskuzi ke Strategii digitálního vzdělávání!Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) překládá k veřejné diskuzi návrh Strategie digitálního vzdělávání.
Dne 20. března 2013 schválila vláda České republiky koncepci
Digitální Česko v. 2.0, Cesta k digitální ekonomice. Součástí usnesení vlády k této koncepci je soubor opatření, z nichž se opatření č. 16 týká problematiky vzdělávání a ukládá Ministerstvu práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci s MŠMT vypracovat strategii pro zvýšení digitální gramotnosti a rozvoj elektronických dovedností občanů. Přímou iniciací vzniku dokumentu Strategie digitálního vzdělávání pak bylo vládou přijaté
Usnesení č. 790 ze dne 16. října 2013 ke strategickému záměru Digitální vzdělávání - Touch your future.
Posláním strategie je iniciace změn jak v oblasti metod a forem vzdělávání, tak v oblasti cílů vzdělávání. V období do roku 2020 si Strategie digitálního vzdělávání klade za cíl zmapovat situaci a podniknout první kroky, které odstraní hlavní překážky na cestě naplňování vize, kterou v oblasti digitálního vzdělávání vytyčuje.
K diskuzi je materiál předkládán ve fázi, kdy je zpracován hlavní koncept strategie digitálního vzdělávání pro regionální školství (vize, prioritní cíle, hlavní směry intervence, návrhy opatření a jejich indikátory úspěchu), probíhají jednání s MPSV, hlavním gestorem Strategie pro zvýšení digitální gramotnosti a rozvoj elektronických dovedností občanů, a dalšími aktéry. Na tato jednání bude navazovat rozpracování harmonogramu jednotlivých kroků Strategie digitálního vzdělávání, výčet akčních plánů a stanovení způsobů financování jednotlivých aktivit.
Účelem této diskuze je získat zpětnou vazbu k nastavení strategie, jejímu zacílení i k navrhovaným postupům.Diskuze k návrhu Strategie digitálního vzdělávání potrvá na Metodickém portálu RVP.cz
do 21. 9. 2014. Poté budou připomínky vyhodnoceny a zapracovány do textu.
MŠMT děkuje všem, kteří se do diskuze zapojí a svými názory přispějí k vytvoření kvalitního materiálu.
Ke stažení:
Příloha:
Strategie digitálního vzdělávání.pdf