Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Jen tři maličkosti:
"mnozí žáci nikdy nepoužili např. elektronickou učebnici"
No a? Máme vůbec dobré elektronické učebnice? Nejsou to většinu jen elektroverze těch papírových?
"Poměrně málo jsou digitální technologie používány například ke komunikaci s rodiči(zejména on-line)."
No a? Je to nutné? A proč dokonce on-line? Máte-li argumenty, proč nejsou uvedeny?
"Školy se zatím neodhodlaly k tomu, aby více využívaly technologie či přístroje, které vlastní samotní žáci."
No a? Jak je uvedeno, mohou se tak nepříjemně obnažit sociální rozdíly. Kromě toho strategie neuvádí, jak např. řešit odpovědnost za přístroje, které vlastní samotní žáci, ale jsou užívány ve výuce. Kdo uhradí případné škody?
ad 1) elektronické učebnice:I kdyby to byly jen elektroverze těch papírových, pracuje se s nimi zcela jinak (jsou-li z těch papírových
DOBŘE odvozeny!)!
ad 2) elektronická komunikace s rodiči:
Není to nutné, ale je to proti předchozímu "nebe a dudy". Maximálně rychlé, a
DOKUMENTOVATELNÉ!! On-line to být nemusí.
ad 3) přístroje, které vlastní samotní žáci (BYOD):Na nemravné obnažování (sociálních rozdílů) se musíme vykašlat -
jiná cesta prostě není. Ze stejného důvodu nenosí studenti uniformy. Studenti vždy nejlépe umí, a budou umět, ovládat svoje vlastní zařízení - proč by se měli učit ovládat ještě další? Ministerstvo by leda mohlo
navrhnout (ne vnucovat!) minimální schopnosti, které by takový studentův přístroj měl mít.
Zkoumání odpovědnosti za přístroje, které vlastní samotní žáci, ale jsou užívány ve výuce, je hnidopišství. Kdo uhradí případné škody? Inu, tentýž, kdo platí za vypsané tužky, poškozená pera a rozsednuté brýle.