Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2016 0:25:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
V školách máme žiakov, ktorí nie sú začlenení, ako nadaní žiaci, ale v určitých predmetoch prejavujú zručnosti, schopnosti, talent, ktoré presahujú mieru dovedností ostatných žiakov v škole/triede.

- Darí sa vám na vyučovaní dostatočne venovať aj nezaradeným talentovaným žiakom a rozvíjať ich talent? Akým spôsobom?
- Venujete takýmto žiakom aj čas mimo vyučovacích hodín?
- Je učiteľ, ktorý sa venuje talentovaným žiakom nejako odmenený?
- Ako spolupracovať s rodičmi, talentovaného dieťaťa? Aká je predstava spolupráce z ich strany?
- Zapájate takých žiakov do súťaži? Akých? Sú v nich úspešní? Ako ich môže odmeniť škola za reprezentáciu?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení
PříspěvekNapsal: stř 03. úno 2016 8:23:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Títo žiaci mi najviac ležia na srdci. Vieme o nich ale nemáme na nich čas. Keď ich potrebujeme do nejakej súťaže alebo projektu, spomenieme si na nich, ale systematické vedenie to nie je. Máte nejaký nápad?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 15:19:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. dub 2012 11:32:19
Příspěvky: 8
Učím nejrůznější předměty z okruhu používání PC a denně se setkávám s tím, že žáci na SŠ už běžně např. pomáhají otci ve firmě a umí podstatně víc, než kdokoliv z nás - ovšem v jedné úzké oblasti, na kterou se specializují. Ano, využívám toho. Teď právě vede výuku žák, který se specializuje na Linux a programování doplňků - pomáhá spolužákům instalovat svůj produkt, který umožní přenosy databází mezi učebnami ve virtuálním prostředí. Běžně spolupracujeme na tvorbě testů nebo osnov hodin - večer prokonzultujeme, ráno se odučí. Samozřejmě s tím, že i žáci musí respektovat Časový plán - jsou tedy konfrontováni s omezeními školního prostředí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 8:54:37 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2428
Miriam Sedláčková píše:
Teď právě vede výuku žák, který se specializuje na Linux a programování doplňků - pomáhá spolužákům instalovat svůj produkt, který umožní přenosy databází mezi učebnami ve virtuálním prostředí. Běžně spolupracujeme na tvorbě testů nebo osnov hodin - večer prokonzultujeme, ráno se odučí. Samozřejmě s tím, že i žáci musí respektovat Časový plán - jsou tedy konfrontováni s omezeními školního prostředí.

To je naprosto skvělé. Znamená to ale, že je třeba žáky/studenty znát, což na vyšších stupních vzdělávání není tak snadné. Pomohly by třeba společné konzultace s třídním učitelem? Jak jste se o jeho znalostech dozvěděla?

Ne každý učitel umí "stoupnout si do pozadí". Nemáte pak problém s tím, že by žáci méně uznávali Vaši roli učitelky?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 10:09:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. dub 2012 11:32:19
Příspěvky: 8
Já bych začala od toho, jak vlastně se třídou pracuji. V podstatě od začátku podchytávám netypické odpovědi nebo rychlost řešení úloh a postupně se dopracovávám ke způsobu, jakým vůbec budu ve třídě učit - přípravy vkládám do ClassRoomu pro každou třídu jinak, takže i když mám tentýž předmět v souběžných třídách a probírám tutéž látku, nedá se vyloučit, že každá třída bude studovat jiný materiál nebo mít jiný výklad. Hodně využívám hotové elearningové kurzy, kdy žáci pracují sami, já ale kontroluji ne to, jestli pracují, ale jakým tempem a jak si řídí zpracování úloh, případně kdo komu pomáhá. Od začátku smí rychlejší radit pomalým, ovšem nesmí jim třeba sáhnout na myš. Pomalejší musí udělat příslušný úkon sami. Tuhle práci ale za mě nikdo neudělá, tu si musím ve svých předmětech (aprobace informatika - ekonomika) udělat sama. Jinak roli učitele chápu asi jinak, než je tradiční - podle mě je motivační a snažím se být spíš mentor, než učitel. Pokud někdo ze žáků vede výklad nebo pomáhá s instalací, já se stáhnu a pomáhám jen tam, kde to hoří. A večer pak v soukromé diskuzi proberu postupy a případně se poradíme, co dál. Samozřejmě to nejde všude, mám třídu, kde preferují hotové materiály k samostudiu a tam je nutné si dávat pozor např. na to, že když jsem materiály přesunula v neděli odpoledne, tak část třídy přišla s už hotovými úlohami do školy :-) Takže moji roli učitelky určitě neohrozí to, že žák něco umí. Naopak - posílim ji tím, že ukáži, že mě to nevadí a že uznávám znalosti a schopnosti u jiných.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron