Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 5. Preradenie do vyššieho ročníka
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2016 0:37:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Ak žiak splní úlohy individuálneho vzdelávacieho plánu skôr, ako za jeden školský rok, je možné ho preradiť do vyššieho ročníka.

- Ako riešiť situáciu, keď je žiak nadaný v jednom alebo dvoch predmetoch a v týchto splní individuálny vzdelávací plán skôr, ako za jeden školský rok?
- Máte skúsenosti, keď žiak absolvoval za jeden školský rok dva/viac ročníkov?
- Ako najlepšie ošetriť prípadný stres alebo i konflikty, keď v priebehu školského roka a školskej dochádzky nadaný žiak niekoľkokrát zmení spolužiakov?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Preradenie do vyššieho ročníka
PříspěvekNapsal: stř 03. úno 2016 8:08:13 
Máme nadaných žiakov, ktorí sa v jednom predmete vzdelávajú podľa individuálneho vzdelávacieho plánu. Keď chceme, aby pracovali so špeciálnym pedagógom alebo asistentom učiteľa, robí nám to problémy v rozvrhu. Z ktorého predmetu žiakovi "ubrať" a rozšíriť počet hodín predmetu, v ktorom je nadaný? Alebo pracovať s ním iba na vyučovacích hodinách v kmeňovej triede? Ako to riešite u vás?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Preradenie do vyššieho ročníka
PříspěvekNapsal: stř 03. úno 2016 9:42:13 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2428
Osobně jsem se nikdy s podobným postupem nesetkala, a proto bych byla velmi ráda, kdyby se do diskuze zapojil někdo, kdo návštěvy/přesun žáka z jiného ročníku zažil. Předpokládám, že postup do jiného ročníku není tak logisticky náročný, jako kdyby žák docházel jen na některé předměty. Sladění rozvrhu považuji za samozřejmost.
Když je na škole jen jeden učitel, např. biologie, pak není možné "sladit rozvrhy". Žák tedy musí docházet na biologii namíto jiného předmětu. Jak je toto řešitelné?
Jak přistupuje k "novému" žákovi učitel ve vyšším ročníku? Připravuje pro něj nějaké speciální materiály?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Preradenie do vyššieho ročníka
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 0:47:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Teraz napíšem pár slov ako matka. Keď chodila naša dcéra do tretej triedy, jej triedna učiteľka navrhovala, aby sme ju preradili do štvrtého ročníka. V tom čase sme ani nevedeli o integrácii nadaného žiaka. Absolvovala psychologické vyšetrenie a záver bol, že nadanie je najmä na jazyky, a teda alebo preradiť alebo chodiť na hodiny slovenského jazyka do vyššieho ročníka. Keď sme to doma všetko uvážili, nechali sme ju v jej pôvodnej triede a popoludní chodila do okresného mesta do jazykovej školy. Po rokoch sme to hodnotili ako v tom čase najlepšie riešenie.
Myslíte, že je je výhodou, keď sa v súčasnosti môže nadané dieťa vzdelávať a rozvíjať svoj talent v svojej škole? Napíšte svoje názory, prípadne skúsenosti.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: