Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 4. Zabezpečenie všeobecne a špecificky nadaného žiaka
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2016 2:34:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Aby bolo vzdelávanie nadaného žiaka efektívne, mal by používať iné materiály a pomôcky na vzdelávanie, ako ostatní žiaci v triede.

- Kto je zodpovedný za vypracovanie individuálneho vzdelávacieho plánu? Kto ho vypracuje? Akú má štruktúru?
- Využívate učebnice z daného predmetu pre vyšší ročník? Aké ďalšie “rozvíjajúce” podnety/materiály využívate? Podľa akého kritéria ich vyberáte?
- Má na škole možnosť vzdelávať sa so špeciálnym pedagógom alebo asistentom učiteľa? Ako pracuje špeciálny pedagóg alebo asistent učiteľa, keď je viac nadaných žiakov, z rôznych predmetov?
- Ako sa pripravuje asistent učiteľa na prácu so žiakom všeobecne nadaným alebo špecificky nadaným? Ako prebieha jeho spolupráca s učiteľmi vo vašej triede?
- Ako prebieha spolupráca s rodičmi pri vzdelávaní všeobecne nadaného žiaka? Máte nastavené pravidlá?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 4. Zabezpečenie všeobecne a špecificky nadaného žiaka
PříspěvekNapsal: úte 02. úno 2016 21:56:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Neviem dosť dobre, ako zostaviť individuálny vzdelávací plán pre nadaného žiaka. Koľko učiva a v akej náročnosti mu "pridať" k tomu, ktoré určuje vzdelávací program pre bežných žiakov? Ako ho nepreťažiť ale zároveň rozvíjať jeho talent?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 4. Zabezpečenie všeobecne a špecificky nadaného žiaka
PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2016 14:48:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2428
Obecně k individuálnímu přístupu (nejen k nadaným) bych za sebe řekla, že:
  • IVP neměl by to být jen papír pro papír, který na začátku roku vyplním a na konci roku odevzdám - měl by pracovat s termíny, např. schůzek s rodiči, a měl by být dostatečně konkrétní, aby pomáhal a někam směřoval
  • neměl by vycházet jen z předpokladu, že je žák rychle hotový s "obyčejnými úkoly", a proto by jich měl dostat víc - základem je kvalita, úroveň znalosti žáka a s tím související úroveň zadaných úkolů. Jinými slovy tím, že žákovi dám víc práce než ostatním, tím u něj podle mě nadání nerozvíjím.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: