Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: pát 26. úno 2016 10:42:26 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2430
  1. Jaké přínosy má taková spolupráce pro učitele, žáky, pro školu?
  2. Jaká rizika může mezinárodní spolupráce přinášet?
  3. Jak a kdy jste zkusili mezinárodní projekt zařadit do výuky svého předmětu?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: úte 01. bře 2016 11:49:08 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2430
Citace:
  1. Jaké přínosy má taková spolupráce pro učitele, žáky, pro školu?

Učitel:
  • Nahlédne trochu "za hranice" své třídy, může se inspirovat zajímavým zpracováním daného úkolu, získá větší nadhled, může porovnat úroveň své výuky aniž by byl do něčeho tlačen, stresován.
  • Rozvíjí své (obvykle) komunikační a technické dovednosti, rozšiřuje si svou "osobní vzdělávací síť".
Žák:
  • Rozvoj znalostí (o dalších zemích, o sobě samém) a dovedností (práce s nástroji, technikou...), rozvoj kompetencí (projekty prostě mají tu výhodu, že se nezaměřují na jednu znalost, ale jdou napříč (nejen) výukovými předměty).
  • Ověření dosavadních zkušeností/znalostí a jejich zařazení do běžného života (není nad to, když žák konečně pochopí, že to, co se naučil, je také k užitku).
Škola:
  • Propagace, zviditelnění, což má dobrý dopad na celou komunitu.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: úte 01. bře 2016 20:21:24 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 16:16:00
Příspěvky: 721
Mezinárodní projekty se snažím do svých hodin zařazovat co nejvíce. Velice se nabízí využít je v hodinách cizího jazyka, tam si žáci procvičí reálnou komunikaci. V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít. V jakých hodinách využíváte mezinárodní projekty vy?

_________________
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: stř 02. bře 2016 9:06:34 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2430
Mgr. Petra Boháčková píše:
V jakých hodinách využíváte mezinárodní projekty vy?

Já jsem z 1. stupně, takže to mám trochu jednodušší. Propojování předmětů je mý denním chlebem.

Ale dovedu si představit, že kromě cizího jazyka by bylo zajímavé mezinárodní projekty zkoušet třeba v zeměpisu. Zajímavý tip jsem sepsala v příspěvku Vzdělávání s Twitterem. Patří toto do mezinárodních projektů, i když se jedná vlastně o jednorázovou akci?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2016 18:28:53 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. čer 2009 20:49:20
Příspěvky: 139
Mgr. Petra Boháčková píše:
V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít.


Zajímalo by mě, jakým způsobem. Mám jen mlhavou představu. Nebyl by konrétní příklad?

_________________
Mgr. Ludmila Kovaříková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: pát 04. bře 2016 11:14:55 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 16:16:00
Příspěvky: 721
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Mgr. Petra Boháčková píše:
V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít.


Zajímalo by mě, jakým způsobem. Mám jen mlhavou představu. Nebyl by konrétní příklad?


Tak třeba letos jsme se sedmou třídou zapojeni do projektu se slovenskou školou. Náš projekt se jmenuje Stavíme mosty. V jednotlivých třídách (po úvodních seznamovacích aktivitách) jsme zkoumali, jaké mostní konstrukce existují, jaké síly v mostech působí a podobně. Nyní jsou žáci rozděleni do mezinárodních skupin (dva a dva z každé země tvoří skupinu) a domlouvají se na názvu skupiny. Hned po prázdninách dostanou do skupiny zadání týkající se návrhu a stavby mostu - zde budou muset zúročit vše, co se o konstrukci mostu dosud dozvěděli.
Kromě toho ještě v každé třídě připravují informační materiál o mostech v okolí (i jiné výukové materiály týkající se působení sil) navrhují logo a hlasováním vyberou to, které se jim nejvíc líbí a pod.

_________________
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2016 20:51:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. bře 2016 20:44:07
Příspěvky: 1
S mezinárodními projekty mám celkem dost zkušeností. Učím angličtinu na základní škole v Mostě a účast žáků v těchto projektech je často jejich jedinou příležitostí, jak se setkat s vrstevníky z cizí země a tím uplatnit angličtinu v praxi. Velmi je to motivuje k výuce a také zvyšuje sebevědomí. Vždy jsem si ale myslela, že to, že učím angličtinu je mou velikou výhodou. Dnes to spíš cítím jako handicap - obdivuji projekty z matematiky i dějepisu ( tolik různých možností, jak je využít ve výuce ...).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: úte 08. bře 2016 9:07:14 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2430
Eva Münchová píše:
Dnes to spíš cítím jako handicap - obdivuji projekty z matematiky i dějepisu (tolik různých možností, jak je využít ve výuce ...).

Děkujeme za sdílení zkušenosti. Proč myslíte, že jiné předměty mají větší možnosti? Já spíš naopak narážím na jazykovou bariéru, obavy učitelů, že nebudou moct s jinými školami/třídami komunikovat.
Napadá mě, že by se dalo využít párové výuky...
Máme tu někoho, kdo tuto metodu vyzkoušel? Myslíte, že by se takto dal vést projekt?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: čtv 10. bře 2016 10:03:30 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 16:16:00
Příspěvky: 721
Pavlína Hublová píše:
Napadá mě, že by se dalo využít párové výuky...
Máme tu někoho, kdo tuto metodu vyzkoušel? Myslíte, že by se takto dal vést projekt?

Tady úplně nerozumím, jak to, Pavlíno, myslíš? Myslíš párová výuka v rámci jednotlivých škol nebo párová výuka v rámci projektu na, řekněme, dvou různých školách?

_________________
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
PříspěvekNapsal: čtv 10. bře 2016 10:09:58 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2430
Mgr. Petra Boháčková píše:
Tady úplně nerozumím, jak to, Pavlíno, myslíš?

Reaguju na "obavy učitelů z cizího jazyka". Prostě pokud by se chtěl učitel (jiného předmětu než cizího jazyka) zapojit do mezinárodního projektu, může v danou hodinu přizvat kolegu, který cizí jazyk učí a věnovat se projektu společně - s komunikací pomůže učitel CJ, odbornost zajistí druhý učitel.
Vím, že je to komplikované, ale myslím, že by to nemuselo být takto při každém vstupu (plnění úkolu) z projektu, že by se to časem poddalo.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: