Tady se, milý Honzo, takto nepracuje - jaképak kritické myšlení. Svět je složen z faktů. A "o čem nelze mluvit, o tom je nutno mlčet," že. V HN řekl Jan Macháček, že růst hospodářství svědčí o tom, že převažují úspěšné transakce. Už ale pomíjí analýzu jejich kvality: jsou za "úspěšnými obchody" zdefraudované veřejné prostředky, jsou to spekulace na finančních trzích, burzách komodit, jsou to geniální "certifikáty", jsou to forexové spekulace, vládními politikami vyprovokované realitní bubliny (irský model: domeček za městem + byt 2KK v Dublinu nebo řecké železnice do hor...) Tím se přeci nelze zabývat, že! Zeptejme se v současné době rozhodujících lidí, co svým výrokem v 7 kapitole Traktátu logicko-filosofického L. W. myslel. Půjdou do knihovny a přečtou si dobrodružné putování na dno "rigorózní" logiky (kde autor nalézá prostor pro morálku) na pozadí světové krize v době válečného běsnění, a nebo si řeknou, že je to triviální úvaha? (...)
Musíme počkat, až tady přestanou vládnout strojaři. Můj táta je strojař, kvalitář, takže vím, že o něčem se s ním bavit lze - třeba o čínské poezii, šachách a nebo o plánech do budoucna ("o co usilovat a čeho dosahovat"
). O složitých otázkách sociální soudržnosti, o životním prostředí ve městech a plánování "urbánního designu" neřku-li o vzdělávání a výchově mládeže však ne.
Už to, že všichni od krajů výš papouškují blábol, že gymnázia vychovávají "humanitně vzdělanou mládež"; sic!! ukazuje, že diskuse o nastavení české školské soustavy je chromá. Gymnázia jsou u nás reálky, určitě větší část absolventů odchází na obory technické a přírodovědné či ekonomické než na čistě humanitní obory jako je teologie, filologie či společenskovědní studia; a díky většímu soustředění se na obecné souvislosti tam odcházejí daleko lépe připraveni než absolventi "technických" SOŠ. Možná se mýlím, cítím však, že je to marný!