Hezký den přeji a pouze v krátkosti odpovím. Nemám žádné přejaté programy. Mnohé programy i ty zahraniční však beru jako určité vzory pro volbu formy, metody přenosu určitého odborného obsahu žákům, posluchačům a to tak, aby jim byl tento obsah či nějaká informace velmi jednoduše a srozumitelně předkládána. Což se dále upravuje podle věku cílové skupiny, úrovní prevence/výuky, typem studia a charakteru školy, mentální úrovní žáků, schopností jejich komunikace atd.. V průběhu hodiny je však metodu, formu a přístup měním dle okamžité diagnostiky skupiny, které přednáším. Jistě víte o čem píšu. Programy, které používám vychází čistě z mé odbornosti, praxe, zkušeností,............. apod., vychází též z vývojových trendů v daném oboru a vývojovým trendům ve společnosti (dopady, důsledky,....). V současné době mám kolem 12 odborných témat, které v rámci primární prevence na školách vyučuji. Není možné zde ani v krátkosti Vás seznámit s jakýmkoliv programem či matodou, neboť bych zaplnil snad celý portál RVP.cz., ale je to spíše na osobním setkání a popovídání si o nich a podobně. Přijímám jakékoliv Váše připomínky, podněty, stanoviska, postřehy, zkušenosti, ..... apod.. Jen v krátkosti některá z témat: "Právní vědomí", pro II. st. ZŠ, pro SŠ a program dle potřeby jednotlivých škol např.: prokazování totožnosti, TČ proti lidské důstojnosti, ......... apod.. výklad, test, kartičky, kazujistika a rozbor skutkuvé podstaty TČ, sankce apod., ........... "Návykové látky", pro I. st. ZŠ, II. st. ZŠ a nadstavbový program pro SŠ "Drogy jak je naznáte". "Kriminalita dětí a mladistvých" / modifikovaný model právního vědomí do cílové věkové skupiny s jeho vývojovými charakteristikami, pachatel, obět, svědek, trestně právní odpovědnost, ... atd. A mohl bych pokračovat ve výčtu mého záběru dál. S některými tématy Vás všechny budu postupně seznamovat v portálu "WIKI" - pedagogický lexikon. V současné době připravuji "Kyberšikanu". Zdravím, Pavel Daniš
|
|