Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
[Tématem je otázka, zda Učitelé chtějí pracovat s dokumentem typu standardu. Myslím, že nechtějí. Nevím o nikom, kdo by chtěl. Důvodů bylo řečeno již mnoho.
Výborně,vraťme se tedy k původní otázce - chtějí učitelé pracovat s něčím, jako je standard?
Jaké důvody padly pro a proti?
Učitelé nechtějí, protože, když bude standard, tak:
- ŠVP půjde úplně stranou, zaměříme se jen na testování.
- Existence obou dokumentů vedle sebe je nadbytečná.
- Je to návrat k učebním osnovám.
- Je to zbytečné plýtvání silami (učitelů) a penězi (státu).
- Se ŠVP se učíme teprve pracovat, další zátěž je těžko představitelná.
- Standardy měly být na začátku, před RVP a ŠVP, ne nyní.
- Povede to ke změně ŠVP, které ještě nejsou ani ověřené, učitelé ztratí motivaci.
A naproti tomu zde padl také jeden argument,
proč by učitelé chtěli něco jako standard:
- Byla by to konkretizace výstupů z RVP – a tudíž větší jistota pro školy, co mají žáci umět.
Působí to tak, že kdyby existovala nějaká konkretizace očekávaných výstupů dříve, tak by byla možná přijata shovívavěji, nebo dokonce dobře. Myslíte si to taky?
Hodila by se vám tato konkretizaci případně i dnes? Za jakých okolností ano, a proč ne?