Vážení kolegové!
Ráda bych se připojila ke garantce tohoto tématu, paní Lisnerové, s poděkováním za všechny příspěvky, které jste během prvního týdne této diskuze vložili to fóra!Vaše reakce předáváme nejen pracovním skupinám, ale i vedení MŠMT a VÚP. Členové pracovních skupin do fóra také přicházejí, díky patří i jim!
Mnoho Vašich příspěvků se věnovalo konkrétním ukázkám, například dějepisu. Důležitým tématem tohoto diskuzního vlákna je přístup k standardům v ostatních oborech. Zda jít stejnou cestou jako v českém jazyce a nebo matematice, nebo zvolit jinou.
Díky i všem, kteří téma jen četli, věříme, že se někteří teprve připojí. Přestože se vám zdá, že byste se svým příspěvkem opakovali, napište. Mohutnost vašeho společného hlasu je také podstatná!
Ráda bych připomněla, že
důležité informace k tomuto tématu jsou hned v prvním příspěvku >> TADY <<. Najdete tam informace, pokyny, ale hlavně
přílohy s ukázkami standardů a jednoduchou
anketu!
Pro jistotu zopakuji otázky, na které se primárně ptáme:
1. Jsou navržené indikátory srozumitelné?
2. Je způsob zpracování standardů přehledný?
3. Jsou indikátory dostatečnou konkretizací RVP ZV? (Dokážete si k jednotlivým indikátorům představit konkrétní učební aktivity?)
4. Mohou ilustrační úlohy sloužit k lepšímu pochopení indikátorů (konkretizací RVP ZV)?
5. Může výsledky žáků 5. a 9. ročníků v testování zkreslit skutečnost, že bude (chystané) testování probíhat na počítačích, tj. elektronicky?
Zajímají nás ale i vaše názory na jiné otázky! Pokud by se váš příspěvek nehodil do tohoto tématu, pokuste se vybrat si některé vhodné téma v celém
>> diskuzním fóru ke standardům základního vzdělávání <<, případně založte nové téma. Moderátoři ochotně pomohou, bude-li třeba.
Pokračujeme tedy druhým týdnem diskuze! Vítejte!
Lenka, moderátor