Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: pát 11. bře 2011 19:11:27 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Stanislav Zajíček píše:
Negativní pasivní působnost spočívá v získané neschopnosti kritického přejímání pramenů – věc neexistuje, protože není na googlu


Souhlasím. Ale zároveň je nutné připomenout, že nejde vždy o jednoduchou dualitu google a něco. Musíme připustit, že některé věci jsou pouze právě na googlu (myslíme tím internet vůbec). Internet ne jako zpráva o skutečnosti, ale skutečnost sama. Např. tento příspěvek do diskuse.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: pát 11. bře 2011 20:16:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:57:04
Příspěvky: 79
Eva Holá píše:
Takovýto model zafungoval u nás na škole. A jsem velmi pyšná na to, že 80% (možná i víc) učitelů se alespoň nebojí technologie využít, když pocítí potřebu.


Tady s paní Holou zcela nesouhlasím. Je sice pravda, že k ideálnímu stavu nelze dospět skokem, ale mám chuť se zeptat, jak vypadá potřeba těch 80%? Hádám, že to bude na úrovni využití hotových programů a aplikací pro interaktivní tabule metodikou jen o málo odlišnou od tradiční frontální. Podle mého názoru je cílem dostat se až do prostor osobního využití vlastních technologií žáky v aktivitách pokračujících i v mimoškolním čase. Pro učitele jsou proto technologie zcela nezbytným pilířem kompetencí (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/10641/INTEGRACE-TECHNOLOGII-PODLE-MODELU-TPCK.html) vyžadující mnohem větší soustavné zdokonalování než je tomu třeba u odbornosti aprobační.
Diskuze, jako tato, je nezbytnou podmínkou pro takové sebezdokonalování.

_________________
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
UK PedF, KITTV - Učitelský Spomocník


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: pát 11. bře 2011 20:27:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 20. úno 2011 21:30:55
Příspěvky: 12
Samozřejmě! Ale nějak se začít musí. Ale od toho máme na školách ty nadšence, aby to pomáhali strkat zas o kousíček dál. Velmi těžká práce. Věřte tomu!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 8:52:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. úno 2011 12:23:43
Příspěvky: 11
Narazil jsem na příspěvek
http://www.inflow.cz/recyklace-komenskeho
kde autor použil termín "Digitální škola hrou" - "Schola ludus digitalis"

Vystihuje přesně a jasně cíl, ke kterému směřujeme.
Termín se mi líbí, odpovídá modelu TPCK, začněme ho používat a naplňovat.

PS: nejsem latiník, nemohu posoudit správný tvar latinsky


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 9:11:24 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Dovolím si upozornit na zajímavý článek o vlivu Facebooku na učení.

http://www.ucitelskyzpravodaj.cz/aktual ... fault.aspx
http://www.huffingtonpost.com/2010/12/1 ... 95377.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 9:20:18 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. píše:
Podle mého názoru je cílem dostat se až do prostor osobního využití vlastních technologií žáky v aktivitách pokračujících i v mimoškolním čase.


Nemáte pocit, že by žáci naopak měli více času trávit bez technologií a médií? Máte představu, kolik svého mimoškolního času tráví dnes s nimi? A úkolem ZŠ (na rodiče zatím rezignuji) je naučit je, jak ten čas mohou trávit. A teď nemyslím jen na kroužky (sportovní, umělecké aj.), ale i na způsob získávání informací, vědomostí, dovedností apod. Jednou jsem např. své sedmáky vyslala do ulic (v jejich volnu), aby uspořádali anketu (téma i otázky formulovali sami ve škole, společně jsme je "učesali", dostali pár základních instrukcí a šli). Jejich reflexe byly úžasné. (Nejdříve si to "nanečisto" vyzkoušeli na učitelích a rodičích).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 9:27:58 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Jan Novák píše:
"Digitální škola hrou" - "Schola ludus digitalis"
Vystihuje přesně a jasně cíl, ke kterému směřujeme.


Dovolím si velmi nesouhlasit. Kdybyste opravdu četl Komenského , jistě byste pochopil, že takhle to opravdu nemyslel. Zjistil byste, že jeho Schola ludus by se dala přirovnaat spíše k dramatické výchově.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 10:42:08 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Stanislav Zajíček píše:
Pořád mne to táhne k základní otázce. Protože spory analogické tomu současnému patří v dějinách Evropy k těm nejzajímavějším – Platón varoval jak před existencí, tak před obecným šířením písma – povede to, říkal, k ignorování smyslové zkušenosti, jež jediná je základem moudrosti. Moudrost získaná skrze písmo je pouhá nápodoba moudrosti, jako je písmo pouhou nádpodobou skutečnosti.

A měl pravdu, i když tento vývoj lidstva byl jistě nevyhnutelný. Otázkou je, zda "zamýšlený". Věda založená na písmu ještě neodhalila (a neodhalí) všechny taje moudrosti lidstva "před písmem".
Doufám, že mě nikdo nebude podezřívat z podpory negramotnosti. Jen se snažím nastínit, že vývoj lidstsva by se dal přirovnat (velice zjednodušeně až primitivně) k řidiči, který se chce dostat z Prahy do Brna a vezme to přes Liberec. A takových odboček by se v historii našlo nespočet. Jistě, každá z nich něco přinese (v Liberci se třeba seznámí se svou budoucí manželkou, nebo tam nabourá a týden se zdrží). Ale do toho Brna, i když se zpožděním, přece nakonec dojede (nebo ne!). Někde jste se zmínil o Kasparu Hauserovi. Krásný příklad odbočky, není-liž pravda? Nevyhnutelné, něco přinášející (hlavně těžké zkoušky a karamboly), ale pořádně dlouhé. A stejně to vidím i s našimi internety, Facebooky, interaktivními tabulemi atd. Ano, mohou nám zpříjemnit život, usnadnit práci, ale také nám něco berou. V žádném případě však nám neodeberou nutnost pracovat na něčem mnohem podstatnějším. Myslím, že vyšší zákony nás k tomu přivedou ať chceme, nebo ne. Podívejte se do Japonska. Tam teď budou mít určitě jiné starosti než internet. Už proto, že jsou bez elektřiny...

No, aspoň jsem to zkusila.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 11:48:01 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Jana Petrů píše:

Máte představu, kolik svého mimoškolního času tráví dnes s nimi? A úkolem ZŠ (na rodiče zatím rezignuji) je naučit je, jak ten čas mohou trávit.

Ahoj, dovolím si s Vámi nesouhlasit. Tvrdit, že děti naučíme ve škole jak trávit čas mimo školu ve svém volnu, je podle mne přehnaný pedagogický optimismus. (Byl bych jako pedagog jistě rád, kdybychom měli takový vliv.) Je to zatím spíše naopak. POdívejme se na výsledky srovnávacích testů: sociální status rodičů výrazným způsobem ovlivňuje výsledky žáků. Ale měli bychom spíše uvažovat zda technologie mohou zkvalitnit výuku. Tady se nabízí zeptat se těch, které s technologiemi ve škole systematicky pracují. A výsledky ukazují, že výsledky jsou lepší. Dovolím si ocitovat:
- Žáci z digitálních tříd jsou aktivnější a učení je více baví
- Zapojení digitálních technologií do výuky přispívá k názornosti a tím i k větší aktivitě při vyučování a lepším výsledkům.
- Technologie v kombinaci s kvalitním vzdělávacím obsahem otevírají i lepší možnosti přípravy na výuku, opakování učiva a testování žáků.
- proces výuky s interaktivními nástroji je atraktivnější
interaktivní prostředí umožňuje kvalitně zvýrazňovat informace a zlepšit koncentraci žáků
- technologie umožňují efektivnější opakování a procvičování učiva efektivnější je také kontrola výsledků a možnost okamžitého předání zpětné vazby učiteli

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Je dobré se přizpůsobit technologiím?
PříspěvekNapsal: sob 12. bře 2011 12:04:44 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Jana Petrů píše:

A úkolem ZŠ (na rodiče zatím rezignuji) je naučit je, jak ten čas mohou trávit.


Nesouhlasím. Myslím, že to dokonce výrazně přesahuje možnosti školy.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 167 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: