Asi takhle - když dva dělají totéž, nemusí to být vždy stejné... Je rozdíl, když něco promyšleně vytvořila Marie Montessori na základě dlouhodobého pozorování dětí při jejich učení a když něco plácne na blogu Zdeněk Sotolář. Tato diskuze je pro mě trapná z toho důvodu, že na jedné straně stojí člověk, který o pedagogice montessori evidentně vůbec nic neví! Pokud se chci účastnit odborné diskuze, musím mít alespoň základní informace a zkušenosti - to přece chceme i po svých žácích, a proto bychom jim v tomto měli jít příkladem, ne?
V pedagogice montessori se pracuje s mnoha zajímavými vzdělávacími strategiemi a jednou z nich je právě poznatek, že "ruka je nástrojem mysli", nebo jinak řečeno - že děti se v určitém věku nejefektivněji učí metodou "přes uchopení k pochopení". Proto se používá tolik pomůcek - umožňuje to dětem efektivněji se učit a především učené pochopit!
Děti se totiž do určitého věku učí úplně jinak než dospělí. Škoda, že to někteří učitelé nevědí a nutí je učit se způsobem, který žáci nemohou nikdy vstřebat... A pak se diví, že dětem matematika nejde, a strkají hlavu do písku před mezinárodním šetřením PISA, podle kterého je matematika nejméně oblíbeným předmětem na světě právě v ČR