Fakta:
Školní intranety a počítače jednotlivých vyučujících jsou plné úžasných pokladů i plevelu, ale většinou uzavřené pro veřejnost, určené pouze pro vlastní registrované žáky a učitele. Totéž u e-learningu a přístupu do Moodle.
Učební materiály na školách autoři mimo prostředí vlastní školy nešířejí obvykle
a) z loajality k vlastní škole, nebo z obav a vědomí konkurence mezi školami
b) nemají je komu nabídnout, protože každý vyučující má své materiály, buď vlastní nebo odněkud stažené a jsou si vědomi používání cizích zdrojů
c) nemají zájem svou práci dávat někomu zadarmo (někdy ani vlastním kolegům(kolegyním).
Pokud bude honorář za publikované materiály motivující, může být redakce rvp.cz zahlcena spoustou materiálů, mnohdy na totéž téma, s rozložením kvality podle Gaussovy křivky.
Honorář za učební dokumentaci se velmi těžko oceňuje. Malíř pokojů změří metry čtverečné zdi, nakladatel spočítá normostrany (30 řádků textu po 60 úhozech na řádek, tedy 1800 znaků), ale autorské dílo je podobné obrazu a ne vymalované zdi. Například jediný technický výkres dá víc práce než text na stejné ploše papíru.
Čím víc je materiálů, tím větší je ztráta času při hledání optimálního materiálu i při použití strukturované databáze, nejen kvůli přečtení publikovaných materiálů, ale i hledání v databázi. V tom je výhoda klasických osvědčených a schválených učebnic, nebo dobře napsaných odborných publikací (například... každý zná své příklady ze svého oboru, dobré i odstrašující).
Na druhou stranu má mnoho učitelů pro své žáky nebo škol i pro veřejnost své učební materiály volně přístupné, což je někdy součástí schválení grantu.
Další velkou skupinou jsou veřejné databáze s informacemi všeho druhu, například Wikipedie.
A další velkou skupinou jsou nadšenci, kteří publikují kvalitní materiály na nejrůznější témata po celém webu. Pro ilustraci jediný příklad
http://www.jakpsatweb.cz/ .