Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jste pro integraci? Za jakých podmínek?
PříspěvekNapsal: ned 15. kvě 2011 12:40:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Již delší dobu v tomto fóru diskutujeme o praktických zkušenostech s integrací.
Probíráme dobré, ale i špatné zkušenosti.

Jste pro integraci, nebo proti?

A je například podle vás nějaký rozdíl mezi integrací dětí se zdravotním a sociálním znevýhodněním?


Pro zajímavost dva názory, které zazněly v jiném fóru o inkluzi.

Jarmila Klaudysová píše:
Dobrý den,
já si myslím, že inkluze je pro společnost přínosem. V běžné základní škole mají možnost se setkávat děti zdravé i děti s postižením. V běžném životě se také tito lidé setkávají a jejich životy se prolínají. Dodnes potkávám lidi, kteří se na postiženého člověka na ulici dívají jako na exotické zvířátko.
Inkluze by neměla vést k rušení speciálních škol, ale naopak inkluze by měla přivést do běžných základních škol spolu s postiženými dětmi i specialisty - speciální pedagogy, kteří by měly s inkluzí pomáhat a zapojovat se do ní. Nemyslím si, že by pedagogové ze speciálních škol, díky inkluzi v běžné základní škole, přišli o místo - naopak v mnoha běžných základních školách mohou kvalifikovaně doplnit pedagogický sbor.
Inkluzi na běžných základních školách podporuji a také se jí aktivně účastním.


Miroslava Sedlárová píše:
:D Dobrý den, souhlasím s Ivanou, problém je také ve financování škol. S inkluzí souhlasím, ale není vždy možná, jelikož je ovlivněna jak od rod. prostředím, školním prostř., finan., jedincem, který má být inkl. prostě působí zde mnoho faktorů, které inkluzi ovlivňují. Velmi důležitý je přístup celé společnosti, dále škol a pedagogů, kteří se na inkluzi mají podílet. Z mé praxe vím, jaký je problém získat finance na asistenta do školy. Cesta za inkluzí bude opravdu dlouhá, musí se mnoho změnit. Určitě by se speciální školy rušit neměly a za současného stavu žáků, kdy nám opět počty žáků stoupají?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Můžete uveřejnit svůj názor na integraci?
PříspěvekNapsal: ned 15. kvě 2011 20:25:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
A ještě jeden "šťouch": Co si myslíte o závěru tohoto rozhovoru s mužem, který jako mladý oslepl, jako dospělý podstoupil transplantaci rohovky a opět vidí - kritizuje integraci dětí do běžných škol.

Vidíte to podobně? Změnila se doba?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jste pro integraci? Za jakých podmínek?
PříspěvekNapsal: pon 23. kvě 2011 20:40:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Ve vedlejším tématu zaznělo:

Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Mgr. Lenka Říhová píše:
Klára Příhodová píše:
Jakou známku z tělocviku by měl dostat žák na vozíčku?...Nicméně si myslím, že tato situace reálně nemá moc šancí vzniknout. Přece jenom bude z tělesné výchovy spíše uvolněn.

Proč by měl být z TV uvolněn? On přece potřebuje nějakou formu pohybu ještě víc než zdravé děti. Celý den sedí, bolí ho možná záda, z nedostatku pohybu a trvalé polohy v sedě hůř funguje třeba peristaltika. Nemá škola povinnost nabídnout nějakou formu ZTV? Nemělo by platit, že když integrovat, tak se vším všudy?


A když tohle nejde, tak... neintegrovat vůbec?


Jana Petrů píše:
Dovolím si přidat názor jako matka těžce postižené dcery (tak těžce, že integrovat nelze - 25 let), tedy z mnohaletých osobních zkušeností: u fyzicky handicapovaných dětí (na vozíčku či s francouzskými holemi, to je jedno) je účelnější rehabilitace. Tu nemůže poskytnout škola. Tudíž si umím představit, že takové dítě se, ze sociálních důvodů, občas zúčastní tělocviku - třeba některých míčových her, ale zbytek musí absolvovat na specializovaném pracovišti nebo doma (maminky bývají perfektní rehabiliťáci za ta léta ;) ). Nemá smysl integrovat 100% a za každou cenu do všech předmětů. (Eventuelně by mohl asistent v době tělocviku provádět rehabilitaci.)


Váš názor na integraci? Jste pro/proti?
Má se integrovat za každou cenu? Přinese to něco?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jste pro integraci? Za jakých podmínek?
PříspěvekNapsal: pon 30. kvě 2011 18:56:03 
Dobrý den, jak už jsem uvedla v jiném fóru. Podmínky integrace musí být pečlivě zváženy všemi zúčastněnými stranami, jinak může přinést více škody než užitku. A to jak pro integrovaného, tak pro integrujícího.
Myslím si, že nelze integrovat od středního až po hluboké mentální postižení. Nejlépe se integrují žáci tělesně postižení.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jste pro integraci? Za jakých podmínek?
PříspěvekNapsal: ned 05. čer 2011 23:35:34 
Toto je téma na diplomovou práci.
O integrování dětí se zdravotním postižením asi není pochyb. V Tv a při přecházení z patra do patra se to nějak zařídí.
Problém vidím v integrování žáků s intelektem pod určitou hranicí. Ano, myšlenka vzájemného sblížení je krásná, humánní, chvályhodná. Ale:
Škola za přijetí takového žáka sice dostane nějaké peníze navíc, ovšem nemusí dostat svolení na osobního asistenta a už vůbec nemá peníze na speciálního pedagoga. Takže tíha vzdělávání tohoto žáka stejně spadne na učitele, který dokonce není speciální pedagog. Pedagogický sbor musí vytvořit zvláštní ŠVP, učitel si musí dělat dvojí přípravu (ve většině případů má ve třídě dokonce více integrovaných žáků). Spoustu času v hodině věnuje integrovaným a těm, kterým se poštěstilo narodit se s vyšším intelektem, se nedostane náležité pozornosti.
Já si myslím, že čím více bude integrovaných žáků, tím větší bude vytížení učitele, tím nedostatečnější bude vzdělávání těch bez intelektuálního handicapu, tím horší bude obecná vzdělanost. V systému, kdy chybí peníze na vše včetně asistentů, psychologů, spec. pedagogů, atd., kdy ve třídě může být min. 17 žáků, se mi toto jeví jako nerozumné.
Řešení vidím spíše v otevření celé třídy pro takto handicapované žáky v rámci nějaké ZŠ. Integrace v tomto případě může být daleko účinnější (naskýtá se spousta možností, jak začlenit tyto žáky do života školy, jak spolupracovat s jinými třídami, jak jim pomoci zažít úspěch).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 4.5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: