Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 21:24:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Dobrý den,
i tak si myslím, že minimální standard je opravdu hodně minimální a bylo by jej potřeba rozšířit a doplnit. Už o témata, který chybějí - jaderná fyzika a vedení elektrického proudu v kapalinách a plynech.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 6:22:49 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 16:16:00
Příspěvky: 721
Podle mě také při tvorbě standardů musíme počítat jenom s minimální časovou dotací pro fyziku, která vámi navrhovaná rozšíření určitě neumožní. Pořád musíme mít na mysli, že jde o základní školu a tak by to, co se žáci učí, mělo být opravdu to základní.

_________________
Petra


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 6:56:08 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Děkuji Petře, že to napsala. Při pročítání navrhovaných doplňků jsem si nebyla jista, zda stále hovoříme o základní škole. Jenže fyziku neučím, a tak jsem si netroufla. Jestli tedy mohu...
Myslím, že fyzika na ZŠ by měla být učena tak, aby žáky neodradila od poznávání přírodních věd. Já si to představuji tak, že by měli mít možnost porozumět základním jevům, které vidí kolem sebe, pozorovat maximum jevů přímo v praxi (např. mechanika - odvalit velký balvan různými způsoby, houpačky o různé délce ramen; vytváření Chladniho obrazců; vyrábění camera obscura; návštěvy technických muzeí a výrobních podniků - sklárny, cukrovary, vápenky atd. atd.) a pak je modifikovat v experimentech ve třídě nebo v tech-parcích, v každém případě co nejvíce experimentů, a pak, pod vedením učitele dospívání k vlastním závěrům. Zkrátka navodit objevitelské prostředí. Fyzikář, který je nabytý teoretickými znalostmi, by je měl potlačit a nechat děti, aby maximum objevily samy. Myslím, že neobliba fyziky u většiny populace žáků a její nezvládání (snad ještě na písemku, ale dál...) plyne z odtržení od reality a časté "suchopárnosti".
Pokud jsou všichni fyzikáři nadšenými experimentátory a problém je jinde, omlouvám se. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 9:10:55 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 16:16:00
Příspěvky: 721
Jana Petrů píše:
Myslím, že fyzika na ZŠ by měla být učena tak, aby žáky neodradila od poznávání přírodních věd. Já si to představuji tak, že by měli mít možnost porozumět základním jevům, které vidí kolem sebe, pozorovat maximum jevů přímo v praxi (např. mechanika - odvalit velký balvan různými způsoby, houpačky o různé délce ramen; vytváření Chladniho obrazců; vyrábění camera obscura; návštěvy technických muzeí a výrobních podniků - sklárny, cukrovary, vápenky atd. atd.) a pak je modifikovat v experimentech ve třídě nebo v tech-parcích, v každém případě co nejvíce experimentů, a pak, pod vedením učitele dospívání k vlastním závěrům. Zkrátka navodit objevitelské prostředí. Fyzikář, který je nabytý teoretickými znalostmi, by je měl potlačit a nechat děti, aby maximum objevily samy. Myslím, že neobliba fyziky u většiny populace žáků a její nezvládání (snad ještě na písemku, ale dál...) plyne z odtržení od reality a časté "suchopárnosti".

Ano, s tím naprosto souhlasím.

_________________
Petra


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 9:24:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 9:19:38
Příspěvky: 1
David Michálek píše:
Dobrý den,
i tak si myslím, že minimální standard je opravdu hodně minimální a bylo by jej potřeba rozšířit a doplnit. Už o témata, který chybějí - jaderná fyzika a vedení elektrického proudu v kapalinách a plynech.


Dobrý den, standard je opravdu minimum.Z tohoto budou žáci testováni v 9.ročníku.
Nic vám nebrání probrat něco navíc.Musíto být, ale uvedeno ve vašem ŠVP.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 1
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 15:34:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Sice minimum, ale o vedeni elektřiny v kapalinach a plynech neni nic napsáno, což si myslím, že popírá minimální znalost. Myslím si, že dvě hodiny zmímky o el. proudu v kapalinach a plynech nikoho nezabije!:)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 15:37:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Jinak pokud se vezme, tak kdyzbychom to vzali doslova, tak minimalni standardy by se daly oducit behem jednoho rocniku, coz mi ani neprijde, aby se ten predmet pojmenovaval fyzika. Osobně si myslím, že standardy obsahují žalostně málo učiva.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 19:25:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Myslím, že pan Michálek zcela nechápe o čem jsou standardy. Právě jeho věta: "Myslím si, že dvě hodiny zmímky o el. proudu v kapalinach a plynech nikoho nezabije!:)" vyjadřuje vše. Jestli pan Michálek dokáže během dvou hodin v šesté, sedmé nebo osmé třídě naučit všechny děti (nebo valnou většinu) téma tak, že to zvládnou předvést na konci devítky - klobouk dolu. Já to neumím, a proto jsem velmi rád za tyto minimální standardy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 19:53:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. bře 2010 10:01:43
Příspěvky: 51
Ale také v těch tématech záleží, co se učí, jak hluboko se jde do učiva apod. Chápu, co jsou standardy. Ale i tak je považuji za nedostatečné. Nic víc.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: FYZIKA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 20:19:50 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Opravdu jste si jist, pane Michálku, že švadlena či cukrář se potřebují orientovat ve vedení elektrického proudu v plynech? I ti totiž musí absolvovat základní školu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron