Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 18:04:37 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. dub 2010 18:02:04
Příspěvky: 295
Komentář k indikátoru: ICT-9-2-01-11 - 3. V tabulkovém editoru používá základní nástroje pro rychlou a kvalitní práci. Chápe rozdíl mezi tabulkou v textovém editoru a tabulkovém editoru.
Je mezi nimi vždy takový rozdíl? A jak dlouho bude?

_________________
JitkaRa
http://cojsemvyzkousela.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 18:07:31 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. dub 2010 18:02:04
Příspěvky: 295
Komentář k indikátoru: ICT-9-2-04-1 - Zaznamenává, třídí, zpracovává získané údaje pomocí vhodného softwaru a online služeb.
Na rozdíl od podrobně vypsaných typografických pravidel, tady by chtělo upřesněni. Co si mám představit dost dobře nevím.

_________________
JitkaRa
http://cojsemvyzkousela.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 18:10:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Jitka Rambousková píše:
Komentář k indikátoru: ICT-9-2-01-5 - 1.4. Orientuje a pracuje se základními funkcemi různých textových editorů.
Kolika? Časově nezvladatelné. Pokud se naučí slušně jeden, jsme za to moc rádi.
Kdybych to vzal z pohledu MS Windows, tak tam jsou textové editory standardně dva: Poznámkový blok a WordPad. O MS Word se mluví spíše jako o textovém procesoru (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Textov%C3%BD_procesor).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 18:14:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Jitka Rambousková píše:
Komentář k indikátoru: ICT-9-2-01-4 - 1.3. Spolehlivě pracuje se schránkou (Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+X).I
Například teď píši na OS, kde tyto zkratky nejsou. A tento indikátor nás vrací zase někam na začátek.
Máte pravdu, na iPhone, v Androidu na telefonu a tabletu, ani na Kindle klávesu Ctrl nemám ;-) A ani na tabletu a interaktivní obrazovce s Windows 7 to není to pravé ořechové...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2011 18:16:20 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. dub 2010 18:02:04
Příspěvky: 295
Pokud Notepad a Wordpad - pak to beru :)

_________________
JitkaRa
http://cojsemvyzkousela.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 18:46:11 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Komentář k indikátoru: ICT-9-1-01-7 - Má představu o nebezpečích sítě (např. vir, spam, hoax, phishing).

Má představu? Co to je? Jak tu "představu" učitel vyhodnotí?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 21:26:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 21. zář 2010 15:06:49
Příspěvky: 81
Dobrý den všem,
myslím si, že každému po přečtení daného dokumentu musí vytanout otázka, jaké vlastně bylo zadání ze strany objednavatele (tj. MŠMT). Dané výstupy totiž dle mého soudu jsou poplatny dvěma faktorům:
1) Vychází ze stávající podoby RVP ZV, konkrétně vzdělávací oblasti "ICT"
2) Snaží se uspokojit základní poptávku po "testování" očekávaných výstupů.

Obojí je však mimo skutečné potřeby vzdělávání.

ad 1)
Je zřejmé, že "ICT" v RVP ZV vyžaduje nemalou revizi (dynamika oboru, integrace do jiných vzdělávacích oborů, posílení informatiky jako společensko-vědní disciplíny atd.). Pokud je myšlena avizovaná revize RVP ZV pro školní rok 2012/2013 vážně, pak předložený ICT standard stejně bude muset projít nemalou "rekonstrukcí".

ad 2)
Je to již poněkolikáté, co se snažím dopátrat toho, čemu v ČR říkáme "standard". Tvrdím, že zužování tohoto pojmu na "testování" je pro vzdělávání nesmírně škodlivé. Nicméně přijmu-li tento zúžený pohled (a tudíž hovoříme-li tedy pouze o výstupním standardu), pak je nutné odlišit, zda hovoříme o nezbytném, průměrném či rozšířeném standardu.
Navíc je nutné obezřetně stanovovat "indikátory" - nejde totiž jen o nalezení souladu s obsahem (v našem případě pravděpodobně máme na mysli očekávané výstupy u jednotlivých tématických okruhů), ale i s formou. A ta je spojena se způsobem ověřování (v našem případě pravděpodobně "celorepublikovém"). Může mi někdo kompetentní přiblížit, jak budou dané standardy u žáků testovány? Půjde o "Bobříka", "Geparda" (či jinou SCIO šelmu ;-)), ECDL (třeba s příznakem "Junior") nebo nově vyvíjený model pro testování 5. a 9.ročníků ...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 10:54:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 18:28:32
Příspěvky: 6
Posílám srdečný pozdrav všem diskutujícím a pokusím se udělat stručný souhrn.
Ministerstvo se snaží řešit problém neúspěchu českých žáků (především v testování PISA) snahou o zavedení testování v 5. a 9. třídách (konkrétní způsob ani podoba mi není známá, jen to, že se má testovat elektronicky). Jako vstupní materiál testování má posloužit standard jednotlivých vzdělávacích oborů. Zda je tato úvaha a tento postup správný nechám k zamyšlení každému čtenáři.
Písemné zadání pro vypracování standardu nemám. Takže doplním ústní zadání, z kterého se vycházelo: má se jednat o minimální standard (zjednodušeně řečeno - měl by jej zvládnout každý čtyřkař); k dispozici je stávající podoba RVP, kde je mimo jiné stanovena minimální časová dotace 1 hodina výuky týdně jak na 1. stupni, tak na 2. stupni.
Už z toho je patrné, že v tuto chvíli asi nejsme (ani v ICT) na minimální úrovni. Z toho též vyplývá, že se u výstupu budeme nejčastěji bavit o znalostech žáků (přestože náš cíl je vyšší). A taktéž spíše pohlížíme na minulost či současnost (mám na mysli technologie). Materiál by mohl být chápán jako stanovení vstupní úrovně, která by se měla postupem času zvyšovat.
O tom, že je nutné revidovat RVP, nesmá smysl už ani psát. To je jasné.

Výše uvedené velmi přesně vystihl pan Hawiger.

Pana Wagnera rovněž zdravím a odkazuji se na náš nedávný rozhovor a mailovou korespondenci. Tam jsme si situaci a postoje vyjasnili. Přesto je dobře, že své výhrady zde uvedl. Faktické připomínky vítám. Pokud kdokoli máte chuť a čas, navrhněte k připomínce i řešení.

AV


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 11:04:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 18:28:32
Příspěvky: 6
Jitka Rambousková píše:
Komentář k indikátoru: ICT-9-2-04-1 - Zaznamenává, třídí, zpracovává získané údaje pomocí vhodného softwaru a online služeb.
Na rozdíl od podrobně vypsaných typografických pravidel, tady by chtělo upřesněni. Co si mám představit dost dobře nevím.


Dokážu si představit situaci, kdy žáci zaznamenávají údaje dosažené spolužáky při skoku dalekém a vytvoří jednoduchý přehled s výkony žáků seřazený od nejlepšího k nejhoršímu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 11:12:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Aleš Vyvial píše:
Jitka Rambousková píše:
Komentář k indikátoru: ICT-9-2-04-1 - Zaznamenává, třídí, zpracovává získané údaje pomocí vhodného softwaru a online služeb.
Na rozdíl od podrobně vypsaných typografických pravidel, tady by chtělo upřesněni. Co si mám představit dost dobře nevím.
Dokážu si představit situaci, kdy žáci zaznamenávají údaje dosažené spolužáky při skoku dalekém a vytvoří jednoduchý přehled s výkony žáků seřazený od nejlepšího k nejhoršímu.
Co to ale má společného s předpokládaným výstupem "používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji"?!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron