Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 06. zář 2011 12:29:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Vítáme Vás v diskuzi ke standardům oboru VÝTVARNÁ VÝCHOVA!
Sem se ukládají komentáře a odpovědi vztahující se k standardům tohoto oboru. Pokud jste se ještě se standardy daného oboru neseznámili, můžete použít volbu ”přejít na standardy” (níže).

Komentáře a odpovědi přímo zde ve fóru si můžete pročíst a na některé z nich zareagovat.
Doporučujeme odpovídat na vybraný komentář pomocí tlačítka “Citace” (vpravo pod příspěvkem). Tak bude i ostatním jasné, na který předchozí komentář reagujete.

Zajímají nás především Vaše odpovědi na otázky:
  • Jsou indikátory srozumitelné?
  • Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu?
  • Vztahují se k očekávanému výstupu?
  • Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Chcete-li, můžete nyní přejít na standardy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 02. lis 2011 20:25:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Výsledek diskuze ke standardům z výtvarné výchovy vidím takto: Text standardů nestál žádnému odborníkovi nebo učiteli ani za krátký komentář... Doufám, že takto to bude zveřejněno v médiích!

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 02. lis 2011 21:35:27 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Radek Sárközi píše:
Výsledek diskuze ke standardům z výtvarné výchovy vidím takto: Text standardů nestál žádnému odborníkovi nebo učiteli ani za krátký komentář... Doufám, že takto to bude zveřejněno v médiích!


To je naprosto přesné. Pokud bych měla žáky posadit k takovému testu, nebo podle těchto indikátorů hodnotit, radši bych odešla ze školství. A myslím to naprosto vážně!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 03. lis 2011 21:02:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. bře 2010 10:53:56
Příspěvky: 6
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?
Dobrý den, indikátory jsou dostatečně srozumitelné pro učitele výtvarné výchovy, (pro neaprobované učitele učící výtvarnou výchovu mohou být méně srozumitelné). Myslím, že jsou vyjádřeny dostatečně volně - nesvazujícím způsobem. Indikátory vystihují očekávaný výstup, myslím, že by bylo ještě dobré doplnit v části 1-08 filmovou tvorbu. Netroufám si posoudit jsou-li indikátory úplné a kompletní, ale očekávaný výstup vystihují. ;) Ivana

_________________
Ivana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 04. lis 2011 18:31:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?
Pro vyučujícího, který je obeznámen a srozuměn se zněním RVP, jsou indikátory jistě srozumitelné. Jejich praktické využívání bude potřebovat metodickou přípravu učitelů v praxi, formulaci a zvěřejnění modelových ověřujících úloh atd.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 04. lis 2011 18:34:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?
Domnívám se,že indikátory vystihují podstatu očekávaných výstupů, k nimž se vztahují. Souvislost indikátorů s příslušnými očekávanými výstupy je zřetelná.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 4.5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 04. lis 2011 18:55:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Jana Petrů píše:
Radek Sárközi píše:
Výsledek diskuze ke standardům z výtvarné výchovy vidím takto: Text standardů nestál žádnému odborníkovi nebo učiteli ani za krátký komentář... Doufám, že takto to bude zveřejněno v médiích!


To je naprosto přesné. Pokud bych měla žáky posadit k takovému testu, nebo podle těchto indikátorů hodnotit, radši bych odešla ze školství. A myslím to naprosto vážně!


Možná, že kdybychom my všichni učitelé výtvarné výchovy měli přesně a do detailů popsat, co všechno hodnotíme a klasifikujeme u svých žáků, zjistili bychom, že nejsme od standardů příliš vzdáleni. Jen se běžně vyjadřujeme jiným jazykem a řadu jevů vnímáme a hodnotíme intuitivně a beze slov. Na základě jakých údajů a poznatků dáváme žáku za "výkres" nebo na vysvědčení jedničku, či naopak trojku? Co umí žák, u něhož oceňujeme, že má cit pro výtvarné umění? Za co dáme jedničku žáku, který pozná, v jakém slohu je postavena historická budova?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 04. lis 2011 19:02:43 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. píše:
Na základě jakých údajů a poznatků dáváme žáku za "výkres" nebo na vysvědčení jedničku, či naopak trojku? Co umí žák, u něhož oceňujeme, že má cit pro výtvarné umění?

A právě proto se u nás neznámkuje. Hodnotíme přístup - soustředění, snahu, pečlivost, schopnost pozorovat. Na ZŠ přece nemá místo hodnocení "talentu", pokud není. Samozřejmě, pokud je, hodnocení je "odbornější", podnětnější. Vnímám výtvarnou výchovu na ZŠ jako "otvírač".


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: sob 05. lis 2011 9:32:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 8:35:14
Příspěvky: 6
Otázky hodnocení ve výtvarné výchově jsou často diskutovány. Předmětem zájmu se však spíše stává forma, než to, podle čeho se můžeme při hodnocení výsledků tvůrčí práce žáků – tu nelze redukovat pouze na „namalované obrázky“ – orientovat. O tom zda je vhodnější ve výtvarné výchově známkovat, nebo hodnotit slovně, je vždy zapotřebí uvažovat v kontextu nastavení hodnocení v rámci celé školy i vlastního pojetí výtvarné výchovy učitelem. Bez znalosti práce výtvarného pedagoga (aprobovaný výtvarný pedagog má vždy svůj styl výuky a svůj systém) a výchovně vzdělávacích cílů celé školy nelze říci, jaká forma hodnocení je lepší. Ublížit slovem lze stejně jako známkou. Ublížit lze zejména tím, že budeme pod „závojem obrázků“ hodnotit vlastnosti žáka, naše vzájemné sympatie, či svoji vlastní představu toho, co bychom sami chtěli namalovat. Hodnocení ve výtvarné výchově je cenná zpětná vazba, která nám má otevřít pro každou další tvůrčí činnost obzory a nastartovat naši mysl k odvážným výpravám. A proto je dobré, aby žák byl pro svoji tvůrčí expedici dobře vybaven.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 06. lis 2011 16:59:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. lis 2011 16:47:26
Příspěvky: 1
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Domnívám se, že indikátory logicky a srozumitelně navazují na terminologii očekávaných výstupů RVP. Netroufám se vyjádřit, zda-li jsou úplné, za tímto účelem by bylo třeba provést obsahovou analýzu obou textů.

V berlínských Rámcových učebních plánech sekundárního stupně I jsou standardy předmětu Výtvarné umění formulovány obdobným způsobem. V rámci kategorií – výtvarná produkce, recepce a reflexe můžeme například číst: žákyně a žáci využívají tvůrčích možností k vlastnímu vyjádření a vyjádření svých zkušeností, volí a využívají umělecké strategie, postupy a techniky, stejně jako výrazové prostředky apod. Zároveň však jsou v rámci dalších kapitol učebních plánů konkretizována vzdělávací témata a obsahy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron