Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 07. lis 2011 7:34:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 07. lis 2011 6:14:31
Příspěvky: 1
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Indikátory definované ve standardech se všechny vztahují k očekávaným výstupům a jsou srozumitelné. Užitá terminologie patří k základní gramotnosti kvalifikovaného pedagoga daného vzdělávacího oboru a pracuje s elementárními obsahovými koncepty, které však učiteli zároveň poskytují dostatek prostoru pro aktivní interpretaci obsahu učiva prostřednictvím rozmanitých technologických postupů podle možností dané školy. Stejně tak jsou indikátory pro kvalifikovaného pedagoga dostatečně konkrétní, aby je mohl transformovat do učebních úloh. I přesto souhlasím s kolegyní Kitzbergerovou, že praktická metodická pomoc učitelům je vhodná.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 07. lis 2011 11:53:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. lis 2011 14:41:24
Příspěvky: 1
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Indikátory a všechny formulace úloh jsou naprosto srozumitelné, konkrétní a úplné. Myslím si, že pro VŠ vzdělaného pedagoga, který je obeznámen s obsahem RVP nepředstavuje práce s indikátory a jejich aplikací žádný problém.

Mgr.Simona Svatošová
výtvarný pedagog


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 07. lis 2011 14:15:16 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Nedá mi, abych se kolegyň, které se shodují v tom, že indikátory jsou srozumitelné (s čímž se dá určitě souhlasit a myslím, že i pro laika), nezeptala, zda se jim zdá vhodné připravovat na základě těchto indikátorů testy, nebo zda i ony vidí cíl výtvarné výchovy na ZŠ jinde.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 3
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 20:09:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 08. lis 2011 20:08:56
Příspěvky: 4
Komentář k indikátoru: VV-9-1-08-2 - žák určí co je pro daný typ vizuálního vyjádření charakteristické
Prosím o opravu interpunkce.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 3
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 20:13:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 08. lis 2011 20:08:56
Příspěvky: 4
Komentář k indikátoru: VV-9-1-08-3 - žák představí výsledky své práce v různých situacích a za různých podmínek; zjišťuje, jak jeho dílo působí na ostatní a diskutuje o tom
I v tomto indikátoru prosím opravit interpunkci.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 20:16:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 08. lis 2011 20:08:56
Příspěvky: 4
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?
Myslím, že pro někoho, kdo není aprobovaný (a takových učitelů není bohužel málo), a ani pro rodiče nejsou některé indikátory srozumitelné.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 2
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 09. lis 2011 13:18:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 8:35:14
Příspěvky: 6
Mgr. Helena Menoščíková píše:
Komentář k indikátoru: VV-9-1-08-2 - žák určí co je pro daný typ vizuálního vyjádření charakteristické
Prosím o opravu interpunkce.


Děkujeme za upozornění.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 09. lis 2011 13:19:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 8:35:14
Příspěvky: 6
Mgr. Helena Menoščíková píše:
Komentář k indikátoru: VV-9-1-08-3 - žák představí výsledky své práce v různých situacích a za různých podmínek; zjišťuje, jak jeho dílo působí na ostatní a diskutuje o tom
I v tomto indikátoru prosím opravit interpunkci.


Děkujeme za upozornění.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 3
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 09. lis 2011 13:48:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 8:35:14
Příspěvky: 6
Mgr. Helena Menoščíková píše:
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?
Myslím, že pro někoho, kdo není aprobovaný (a takových učitelů není bohužel málo), a ani pro rodiče nejsou některé indikátory srozumitelné.


Předně bych Vám chtěla poděkovat za zájem o obor a účast v diskuzi. Výtvarný obor vnímá neutěšenou situaci na školách, která často spočívá v neaprobovanosti vyučujících pro tento předmět. Problém je však složitější a snadná a rychlá řešení nejsou. Přesto si troufám říci, že podobně jako u jiných vyučovacích předmětů (např. chemie, matematiky apod.) je třeba hledat jiná řešení než snížit nároky na obsah. Výtvarná výchova zprostředkovává vzdělání a to se neobejde bez minimální pojmové výbavy. Rozhodně přivítáme Vaše konkrétní návrhy a formulace na doplnění indikátorů či na jejich změny.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝTVARNÁ VÝCHOVA - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 09. lis 2011 14:24:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 8:35:14
Příspěvky: 6
Jana Petrů píše:
Nedá mi, abych se kolegyň, které se shodují v tom, že indikátory jsou srozumitelné (s čímž se dá určitě souhlasit a myslím, že i pro laika), nezeptala, zda se jim zdá vhodné připravovat na základě těchto indikátorů testy, nebo zda i ony vidí cíl výtvarné výchovy na ZŠ jinde.


Indikátory, které jsou předloženy k diskuzi, zahrnují jak indikátory ověřitelné testem, tak indikátory, jejichž dosažení nelze testem zjistit. Nemůžeme (ani nesmíme) testovat co žák prožil, zkušenosti na které navzuje, jeho fantazii ani jeho individuální přístup k tématu. Můžeme ale zjišťovat, zda je schopen např. prvky, s nimiž pracuje výtvarný obor rozpoznat, porovnat, dát je do souvislostí, vyvodit z nich závěry. I úloha v testu může být tvůrčí a může žáka bavit a rozvíjet jeho myšlení.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron