Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 8:00:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Vaclav Nadvornik píše:
Janku, já hlupák si myslím, že ve škole jde o práci (potažmo učení) žáků a ostaní jsou jenom pomocné, nebo kontrolní nástroje. Proto, když mi standard nepomůže - nevadí, když mi testováním podle standardů projdou děti, i když je učím tak jak já chci, tak mi standard nevadí.
Václave, navrhované pojetí standardů ovlivňuje i ono učení žáků, pravda v INF to díky jejich omezenosti nehrozí. Ale v obecném kontextu jde o systémový přístup ke kurikulu a i s tím spojenými náklady.
Vaclav Nadvornik píše:
Ale uznávám, že se na věc dívám ze svého pohledu učitele a ne z pohledu člověka, co chce ovlivnit celé české školství.
Tohle jsem zrovna moc nepochopil, ale nebudu vztahovačný ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 8:08:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Janek Wagner píše:
Tohle jsem zrovna moc nepochopil, ale nebudu vztahovačný ;-)
Janku, to rozhodně nebylo na tebe, ale na jiné pojetí mé a dalších diskutujících a možná i tvůrců. Prostě jsem již na systémové změny rezignoval a starám se jen o sebe a svoji školu a řeším, do jaké míry tyto změny ovlivní moji práci. Když ji neovlivním, tak ať si dělají co chtějí.


Naposledy upravil Vaclav Nadvornik dne pát 11. lis 2011 9:45:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 8:30:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 11. lis 2011 8:04:43
Příspěvky: 1
Vaclav Nadvornik píše:
Janek Wagner píše:
Pane kolego, o to tady ale přeci vůbec nejde! Takovéto standardy jsou postaveny nesmyslně a jejich splnění či nesplnění přeci nevypovídá ani o kvalitě výuky a ani o kompetencích žáka.

Janku, já hlupák si myslím, že ve škole jde o práci (potažmo učení) žáků a ostaní jsou jenom pomocné, nebo kontrolní nástroje. Proto, když mi standard nepomůže - nevadí, když mi testováním podle standardů projdou děti, i když je učím tak jak já chci, tak mi standard nevadí.
Ale uznávám, že se na věc dívám ze svého pohledu učitele a ne z pohledu člověka, co chce ovlivnit celé české školství.

Vážený pane Nádvorníku,
pracuji jako ředitel střední školy více než dvacet let a podobnýxh diskuzí jako takto se již dlouhou dobu zásadně nezúčastnňuji. Dnes jsem udělal výjimku, protože jsem mezi houfem "odborníků", kteří zde řeší pseudoproblémy typu CTLR+C - CTRL+V, našel někoho, kdo umí a chce učit. Děkuji Vám za to, že jste, a přesto, že v převaze těch ostatních to určitě nemáte lehké, stále vytrváváte a dokonce se odvažujete své názory publikovat. Doufám, že se nenecháte otrávit. Ty ostatní bych rád požádal, aby na můj příspěvek nereagovali, protože jsem tu dnes poprvé a zcela jistě se sem již nebudu vracet.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Kunte, ředitel SPŠ stavební, Plzeň


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 9:07:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Jaroslav Kunte píše:
Dnes jsem udělal výjimku, protože jsem mezi houfem "odborníků", kteří zde řeší pseudoproblémy typu CTLR+C - CTRL+V, našel někoho, kdo umí a chce učit. Děkuji Vám za to, že jste, a přesto, že v převaze těch ostatních to určitě nemáte lehké, stále vytrváváte a dokonce se odvažujete své názory publikovat. Doufám, že se nenecháte otrávit. Ty ostatní bych rád požádal, aby na můj příspěvek nereagovali, protože jsem tu dnes poprvé a zcela jistě se sem již nebudu vracet.
Pane řediteli, až Vám snaživí diletanti, podobní těm, kteří připravovali navržené standardy, budou připravovat i katalogy ke státní maturitě a maturitní úlohy, nebo i podrobné osnovy, bude možná již pozdě.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 9:44:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Paně řediteli, děkuji za podporu. Jen chci zdůraznit, že si Janka velmi vážím a považuji jej za odborníka. Dále souhlasím s tím, že RVPZV v tomto oboru potřebuje změnu - ale možná ani ne tak v části očekávaných výstupů, ty jsou většinou napsány vcelkku slušně, ale v části učiva, které odpovídá roku 2005, 2006) I když toto učivo není závazné, mnoho škol je má doslova přepsáno v ŠVP. I proto možná takto postavené indikátory dávají učivo do dnešní doby. Místně diskutující měli připomínky jen k části indikátorů (nebo tak jsem to pochopil), které jsou možná napsány nešťastně. (CTRL C, výpis typografických pravidel, jinde přílišná stručnost ...) Mě a možná i jiným jde o celkový přístup k oboru, ale který se může velmi špatně testovat. Tuto změnu přístupu by mohla vyřešit revize RVPZV, ale jsem k ní velmi skeptický.
Omlouvám se adminovi za své příspěvky, které možná nebyly tak zcela k indikátorům. Dál se budu vyjadřovat pouze k nim.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 11:14:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Myslím, že je třeba vyjadřovat se nejen k indikátorům, ale ke koncepci učiva. Pokud se vám to bude zdát smysluplné, založte nové téma a směle do toho.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: sob 12. lis 2011 11:43:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 21. zář 2010 15:06:49
Příspěvky: 81
S dovolením budu reagovat na poslední průběh diskuse.

Dle mého soudu pan učitel Nádvorník patří mezi ty, kteří se snaží efektivně vyhodnocovat "centrální" vstupy pro potřebu vzdělávání na "své škole". Pravděpodobně je schopen převzít osobní zodpovědnost za kvantitu i kvalitu své práce. A to mu bezesporu slouží ke cti.

Chtěl bych však říci, že kromě osobní zodpovědnosti (kterou považuji za nezbytný základ), bychom měli hovořit i o zodpovědnosti skupinové (mám raději, když se hovoří o profesní nebo týmové) a společenské (mám raději, když se hovoří o občanské).

Nemyslím si, že bychom měli rezignovat na výše zmíněné zodpovědnosti, byť bohužel aktuální "blbá nálada" a "ekonomicko-sociální ukazatele" tomu nejsou zrovna nakloněny.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 13. lis 2011 17:41:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. kvě 2011 22:06:16
Příspěvky: 4
Dobrý den, moc to na toto místo sice nepatří, ale rád bych Vás požádal o pomoc. Na naší škole chceme prohloubit využití ICT i ve výuce ostatních předmětů. K tomuto, ale postrádáme metodiku a nemáme moc poznatků, které by nám ulehčily práci. Budu vděčný za káždý zdroj informací, který by nám pomohl. Děkuji a s pozdravem P. Hlava


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 13. lis 2011 19:26:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 21. zář 2010 15:06:49
Příspěvky: 81
Petr Hlava píše:
Dobrý den, moc to na toto místo sice nepatří, ale rád bych Vás požádal o pomoc. Na naší škole chceme prohloubit využití ICT i ve výuce ostatních předmětů. K tomuto, ale postrádáme metodiku a nemáme moc poznatků, které by nám ulehčily práci. Budu vděčný za káždý zdroj informací, který by nám pomohl. Děkuji a s pozdravem P. Hlava


Sice nepatří, ale Vaše žádost je příznačná pro diskutovaný problém. Pro všechny "vyučovací předměty" bychom mohli doporučovat nemálo knížek a podpůrných metodických materiálů a nezřídka s datem vydání z minulého "tisíciletí".
Pro ICT v ČR "vzduchoprázdno" ... :-(. Možná by někteří položili otázku, zda to je třeba. Já tvrdím ANO, ANO, ANO!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 8:41:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. zář 2011 6:23:26
Příspěvky: 4
Vaclav Nadvornik píše:
Vážení diskutující,
podel mého názoru, kdo učí dobře, nemá problém tyto standardy naplnit a ještě mu zbyde mnoho času na další témata, programy, která nejsou v nich uvedena. (Zvláště, když je výuka ICT posílena v ŠVP z hodin disponabilních)
Ti, kdo neučí dobře, těm nepomůže žádný sebevětší sebelepší standard.
Takže toto minimum je nastaveno poměrně dobře, až na vyjímky obsahuje to, co je nyní třeba. Je jasné, že za 5 let to vše bude úplně jinak, ale to teď nemáme šanci řešit. Snad bude možná revize standardů, až se technologie pohne vpřed.
PS. CTRL+C také nepoužívám, neboť na mém počítači nefunguje.

Dobrý den,
asi chápu Váš přístup (problem s naplněním nemám a protože jsem schopný "nedodělky dodělám"), osobně se s ním celkem i ztotožňuji, jako středoškolský učitel s ním mám ale problém - ve vztahu k těmto standardům:
- pokud jsem se správně díval, tak je fajn, že k nám nastoupí žák, který na velmi slušné úrovni ovládá textový editor, ale vytvořený soubor nenajde - neb stromová struktura mu nic neříká a o vyhledávání taky neslyšel (a že zrovna Vy jste to doučil je krásné, ale nic neřešící)
- s tím souvisí i Ctrl+C - což není kvaziproblém - to je problém ukazující na zpracování katalogu - něco vážíme o gramech, něco po tunách.

Mne v prvé řadě zajímá standard, na kterém mohu stavět, až následně žáci schopných učitelů, které se budu snažit posunout dál.

Pokud přijdu stavět střechu na dům, který stavěli perfektní zedníci - ale jednotlivě, každý jindy a věděli, že složení malty muselo být v poměru písek X voda X cemet : 5,36 X 1,825 x 0,052 a že zdi mají vést někde nahoru - tak se mi ta střecha nebude dělat snadno.

A to ti zedníci uvidí, co udělal někdo jiný, schází se učitelé ZŠ, aby "viděli, co dělají ostatní", aby doplnili další témata? Nevím, ptám se - pokud ano, můžeme možná na "úřednici štěkají, učitelé učí (dobře) dál" přistoupit.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron