Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 11:03:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Libor Olbrich píše:
jako středoškolský učitel s ním mám ale problém - ve vztahu k těmto standardům:
- pokud jsem se správně díval, tak je fajn, že k nám nastoupí žák, který na velmi slušné úrovni ovládá textový editor, ale vytvořený soubor nenajde - neb stromová struktura mu nic neříká a o vyhledávání taky neslyšel (a že zrovna Vy jste to doučil je krásné, ale nic neřešící)

Tuto dovednost žák získá podle RVPZV na prvním stupni. Prosím admina aby nás (nebo možná jenom mne) informoval, kde se tyto standardy nachází.



Libor Olbrich píše:
Mne v prvé řadě zajímá standard, na kterém mohu stavět, až následně žáci schopných učitelů, které se budu snažit posunout dál.

Souhlasím a opět tvrdím, že ve většině případů je tento standard psán dobře. Pakliže toto naplní 95% žáků, myslím že Vy na střední škole a potažmo i já jakožto učitel ICT na vysoké škole budeme spokojeni. (I já se v bakalářských programech setkávám se studenty neumějícími prezentaci o excelu nemluvě.)

Učitelé ICT jsou sdruženi v JSI a myslím že skrze komunikaci tam se dají řešit a řeší věci spojené s výukou.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 12:37:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Vaclav Nadvornik píše:
Tuto dovednost žák získá podle RVPZV na prvním stupni. Prosím admina aby nás (nebo možná jenom mne) informoval, kde se tyto standardy nachází.
...

Standardy pro první stupeň zatím nevznikly, z tohoto důvodu zde nejsou nikdy umístěny. Je pravděpodobné, že by v následujících měsících vzniknout mohly. Ale jedním z podnětů z této diskuze, který v souhrnu předáme autorům standardu, může být například zájem diskutujících na vzniku standardu i pro první stupeň.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 13:12:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Tomáš Pavlas píše:
Vaclav Nadvornik píše:
Tuto dovednost žák získá podle RVPZV na prvním stupni. Prosím admina aby nás (nebo možná jenom mne) informoval, kde se tyto standardy nachází.
...

Standardy pro první stupeň zatím nevznikly, z tohoto důvodu zde nejsou nikdy umístěny. Je pravděpodobné, že by v následujících měsících vzniknout mohly. Ale jedním z podnětů z této diskuze, který v souhrnu předáme autorům standardu, může být například zájem diskutujících na vzniku standardu i pro první stupeň.


Zájem není možná to pravé slovo. Ale jestliže máme rozpracované OV na 2. stupni, tak trochu chybí i konkretizace toho, co je výstupem 1. stupně. Například OV týkající se ovládání systému. "využívá základní standardní funkce počítače a jeho nejběžnější periferie" Pakliže půjdu do velkých konkrétností. Má páťák umět komprimovat soubory? Deváťák asi ano (shodneme se) ale kdy v rámci jakého OV si toto učivo osvojí. Na druhém stupni toto definováno není, na prvním zatím také ne. Takže zde chybí větší konkretizace, co vlastně dělat na prvním a co na druhém stupni.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 14:11:58 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Zcela upřímně se omlouvám předem. Někdo si možná řekne: ´Á, zase ta Petrů.´ Ale moc, moc bych se přimlouvala za to, abychom ty malé, do páté třídy, nechali v klidu dozrát. Komprimovat soubory a vyznávat se ve stromové struktuře by se samozřejmě naučili, ale když je necháme v klidu dozrát v jejich fantazii, kterou počítačová technika spolehlivě zabíjí, naučí se to později bez větších problémů. Pokud někdo chce, může si to učit třeba už v mateřince, ale dejte, prosím, šanci nám, kteří to chceme dělat jindy a jinak. Slibuji vám, že na SŠ odejdou s touto schopností. (Jiná věc je, že mnozí udělají cokoli, aby waldorfský princip vymýtili ze světa.)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 14:31:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Jana Petrů píše:
Zcela upřímně se omlouvám předem. Někdo si možná řekne: ´Á, zase ta Petrů.´ Ale moc, moc bych se přimlouvala za to, abychom ty malé, do páté třídy, nechali v klidu dozrát. Komprimovat soubory a vyznávat se ve stromové struktuře by se samozřejmě naučili, ale když je necháme v klidu dozrát v jejich fantazii, kterou počítačová technika spolehlivě zabíjí, naučí se to později bez větších problémů. Pokud někdo chce, může si to učit třeba už v mateřince, ale dejte, prosím, šanci nám, kteří to chceme dělat jindy a jinak. Slibuji vám, že na SŠ odejdou s touto schopností. (Jiná věc je, že mnozí udělají cokoli, aby waldorfský princip vymýtili ze světa.)

Já s Vámi částečně souhlasím a je třeba abyse na prvním stupni dělalo opravdu jenom to nejnutnější minimum a počítače byly využity k výuce jiných předmětů. Je ale poté však nutné doplnit OV na druhém stupni tak, aby se i rozšířené ovládání operačního systému "mohlo oficiálně učit".


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 16:39:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. zář 2011 6:23:26
Příspěvky: 4
Vaclav Nadvornik píše:
Tuto dovednost žák získá podle RVPZV na prvním stupni. Prosím admina aby nás (nebo možná jenom mne) informoval, kde se tyto standardy nachází.

Velmi se omlouvám, ale domníval jsem se, že to jsou standardy "po deváté třídě" ne v deváté třídě. Jestli se to naučil na prvním stupni - tak je to tedy jedna z věcí, které může s klidným svědomím zapomenout - snad to musel umět v pětce.

Jinak učitelé prvního stupně mají obecně můj nehynoucí obdiv, ale pokud jsou schopni naučit to co požaduje RVP ZV - za JEDNU hodinu týdně. A bavíte se o úrovni komprimace ano/ne - tak to už jsem na úrovni zbožňování.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 16:52:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Libor Olbrich píše:
Velmi se omlouvám, ale domníval jsem se, že to jsou standardy "po deváté třídě" ne v deváté třídě. Jestli se to naučil na prvním stupni - tak je to tedy jedna z věcí, které může s klidným svědomím zapomenout - snad to musel umět v pětce.

Jinak učitelé prvního stupně mají obecně můj nehynoucí obdiv, ale pokud jsou schopni naučit to co požaduje RVP ZV - za JEDNU hodinu týdně. A bavíte se o úrovni komprimace ano/ne - tak to už jsem na úrovni zbožňování.


Nechápu vaši větu o tom, že co uměl v pátém ročníku může v devítce zapomenout. Považuji to za ironii, nebo legraci.

Zde se jedná o něco jiného. Jediný OV týkající se ovládání systému je na prvním stupni a myslím, že tam není možné naučit vše, co by měl umět deváťák.
Proto jsem přesvědčen, že tento OV na 2 stupni chybí s tím, že by se nároky a hlouka měla rozlišit. Podobně je to léta v dějepise, kdy na 1 stupni v ČSV proberou určitou úroveň, na druhém se tomuto vracejí a prohlubují. V ICT to v části ovládání systému chybí. Je to takto v části textový editor.
Komprimaci jsem se snažil uvést jako absurdní příklad. Dle mého názoru je to dovednost deváťáka, ale ne páťáka. A na druhém stupni toto nemám v OV - tudíž to učit nemusím. A to je prostě špatně.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 19:01:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Má vůbec informatika jako samostatný vyučovací předmět smysl? A má smysl definovat očekávané výstupy a standardy pro vyučovací předmět s dotací 1 vyučovací hodina za celý stupeň ZŠ???

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 20:08:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 21. zář 2010 15:06:49
Příspěvky: 81
Radek Sárközi píše:
Má vůbec informatika jako samostatný vyučovací předmět smysl? A má smysl definovat očekávané výstupy a standardy pro vyučovací předmět s dotací 1 vyučovací hodina za celý stupeň ZŠ???


Ano má smysl, ano má smysl.
Jakákoliv jiná odpověď by vedla k rezignaci na daný stav. Chybí mi sice k tomu už jen krůček, ale bráním se mu, seč mi moje "kompetence" stačí ;-).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 1
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 20:21:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 19:22:31
Příspěvky: 15
Radek Sárközi píše:
Má vůbec informatika jako samostatný vyučovací předmět smysl? A má smysl definovat očekávané výstupy a standardy pro vyučovací předmět s dotací 1 vyučovací hodina za celý stupeň ZŠ???

Mají, neboť sice je to předmět, který má malou časovou dotaci, ale využívá jej mnoho dalších předmětů. Takže nastavit, co má žák umět je opravdu zásadní.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron