Jaroslav Petřík píše:
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?
V řadě případů indikátory měří pouze znalost, zatímco RVP usiluje o dovednost nebo postoj. V některých případech indikátory měří něco úplně jiného, než očekávané výstupy, na které odkazují. Celkově indikátory tak, jak jsou nastaveny, nemají valnou vypovídací hodnotu o naplnění cílů stanovených RVP a nejsou vhodným nástrojem k jejich měření. Neměly by proto sloužit k hodnocení kvality či úspěšnosti žáků nebo dokonce škol.
Dobrý den!
Záměrem indikátorů bylo právě popsání pouze minimálních znalostí - ne o plné vystihnutí cílů RVP. Některé Vaše komentáře kritizují i RVP.
Odkazuji tedy na Vaše slova: ,,Přestože škola usiluje jak o rozvoj znalostí, tak i dovedností a postojů, standardy nemohou a nemají hodnotit víc než znalosti, maximálně několik málo dovedností. Připustíme-li to a rezignujeme-li na hodnocení většiny dovedností a postojů, měli bychom také připustit, že standardy mají odpovídajícím způsobem omezenou vypovídací hodnotu, a neměli bychom jim přikládat nijak velkou váhu."