Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:23:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-3-04-2 - Žák vyjmenuje služby, které banky poskytují.
K čemu žákovi je, že popíše bankovní produkty, když s nimi neumí zacházet (o čemž indikátor nehovoří)?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:26:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-3-05-1 - Žák vyjmenuje základní příjmy a oblasti výdajů státu.
Neměl by žák znát mechanismy jejich rozdělování a nástroje, které má občan k dispozici v případě, že s formou rozdělování financí nesouhlasí (například, co dělat, když pozoruje, že na přerozdělování výdajů má vliv korupce)?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:28:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-3-06-2 - Žák popíše jednoduchý příklad součinnosti výroby, obchodu a služeb.
Proč bychom toto měli sledovat? Je to proavdu to, co se má žák naučit?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:33:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-4-01-2 - Žák uvede charakteristiku státu podle toho, kdo stojí v čele státu.
Co zde rozumíme charakteristikou státu? Jestli má žák rozlišovat mezi monarchií a repulikou, připadá mi indikátor až zbytečný: bylo by vhodné zaměřit se na principy fungování demokracie, totality,.. a poukázat na roli občanů v tomto uskupení.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:37:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-4-05-1 - Žák uvede příklady svých práv.
Chybí zde důraz na dovednosti tato práva uplatňovat, což je ve výchově k občanství jedna z nejdůležitějších věcí: jak jako občan mohu hájit svá práva? Je třeba do standardů zařadit důraz na odpovědnost občana a formy občanské angažovanosti, to zde úplně chybí (občanská odpovědnst se přeci neprojevuje jen účastí ve volbách).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:41:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-4-07-3 - Žák uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy.
Důležité je, aby se uměl ve smlouvě orientovat. Nechceme samozřejmě po žácích 5. třídy, aby uměli sepsat složitou smlouvu, ale úvést příklady smluv je samo o sobě bezúčelné.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:43:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-4-08-2 - Žák uvede příklad trestů za porušení zákona.
Neměli bychom pracovat také s pozitivním vymezením: žák vysvětlí důležitost zákonů pro společnost, popíše principy tvorby zákonů na konkrétním příkladě, který se k němu vztahuje, reflektuje úlohu občana v tvorbě zákonů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:47:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-5-01-1 - Žák rozezná, na co má jako občan EU právo a na co ne.
Opět zde chybí praktická aplikace znalosti: žák jmenuje nástroje, které mají občané EU k dispozici a aplikuje je na konkrétní příklad. (vypadá to složitě, avšak samostatná znalost práva občana je jedinci k ničemu, pokud o ní neuvažuje v souvislosti s praktickou aplikací).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:50:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-5-06-1 - Žák jednoduše vysvětlí pojem mezinárodní terorismus.
Indikátory neodpovídají výstupu. Schopnost zaujmout vlastní postoj je extrémě důležitá, avšak ve formě, jak jsou standardy postaveny, neměřitelná.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 21. lis 2011 0:04:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. lis 2011 21:42:04
Příspěvky: 27
Jiří Havelka píše:
Iva Dobiášová píše:
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Mnohdy si nedovedu zcela jistě představit, jak bych se jako učitel přesvědčila o jejich naplnění.
Některé mi naopak připadají zadané velmi primitivně - v podstatě na základě jejich nastavení nedávám žákovi žádnou přidanou hodnotu.


Dobrý den!
Přečetl jsem si Vaše nárhy na znění indikátorů a musím přiznat že se mi mnohé z nich líbí. Nicméně mým záměrem bylo (což mi vytýkáte) vytvořit onu primitivnost či jednoduchost. Mělo se jednat o výčet základních ZNALOSTÍ. Vaše návrhy jsou dle mého přesvědčení postavené na dovednostech a postojích - odpovídají tak spíše optimu a ne minimu.

Souhlasím a sám jsem to v některých případech deklaroval. Kritika tak nebyla mířená proti autorům indikátorů, ale spíše měla upozornit na omezenou vypovídací hodnotu celého nástroje -- z různých signálů mám obavy, že standardům bude přisuzována větší váha, než jsou reálně schopné změřit.

Ještě jedno upozornění: soustředění se na znalost neznamená ve všech případech měření minima. Mnohdy je jednodušší zaujmout určitý postoj nebo prakticky něco provést, než formulovat abstraktní vyjádření.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron