Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Vy, pane kolego, z dokumentu chápete výběr pouhých dvou gramotností? Po diskusi bych nevolal :) ale zdůvodnění výběru bych přivítal přesnější.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:17:23 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Dalším opatřením, které považuji za zbytečné, je snižování úvazku vedoucím předmětových komisí. Nejdřív by mělo být jasné, čím získaný čas vyplní. Co vlastně po němu budeme chtít. I tak je to zbytečné vytváření malých školních úřadů, už máme přece lecjaké metodiky a koordinátory, nakonec to bude 1:1, co učitel , to funkce (jako v parlamentu).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:18:34 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Martin Rusek píše:
Vy, pane kolego, z dokumentu chápete výběr pouhých dvou gramotností? Po diskusi bych nevolal :) ale zdůvodnění výběru bych přivítal přesnější.


Nechápu. Prostě si řekli, že dva stačí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:20:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Já bych byl určitě pro to, aby přírodovědná gramotnost v té Strategii byla. Jsem však jen malým pánem. ;-) Dokonce snad nejsem žádným pánem... :-) Pracoval bych s pojmem "funkční gramotnost" a jejími složkami. A určitě bych nezaváděl nový pojem "základní gramotnost" - už těch pojmů máme habaděj...

Pokud jde o čtenářskou gramotnost, rád se do týmu, který Strategii zpracovává, zapojím. Doufám, že výše platu odpovídá významu tohoto dokumentu! Kde se mám hlásit? :idea:

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:24:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
S podobným záměrem se vyptávám na přírodovědnou gramotnost. O výši honoráře si stejně jako kolegy Sárközi nedělám iluze, přesto bych nerad seděl a za nějakou dobu jen dostal příležitost vyjádřit se k hotovému dokumentu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:40:27 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
"I když to není primárním cílem této Strategie základních gramotností, je třeba zdůraznit potřebnost těsného propojení těchto dovedností s prostředím informačních a komunikačních technologií (ICT) a s jejich rozvíjením v kontextech osobních, vzdělávacích i praktických, např. ve vztahu k finanční gramotnosti." Tady je příklad, kde bych se moc přimlouvala (a prosila) o toleranci k jinému pojetí. My si myslíme, že ICT není vhodné do výuky zavádět dřív než v šesté třídě. (Důvody by přesáhly rámec této diskuze.)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:45:33 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
"V oblasti základních gramotností se setkáváme s řadou omylů a nepřesností... mj. přesvědčení, že lze vyučovat mateřskému jazyku a literární výchově a matematice v podstatě stejně jako před několika desítkami let."
Tady http://dum.rvp.cz/materialy/dedeckova-u ... enske.html visí učební materiál k matematice složený z úloh z počátku 20. století. Je v nich tolik "matematické gramotnosti", že se nám o tom dnes ani nezdá. Stejné by to bylo se čtenářskou gramotností. Kdo z vás někdy slyšel (na fakultě, doufám, všichni) o prof. Václavu Příhodovi, nebude pochybovat ani o úrovni čtenářské gramotnosti v první polovině 20. stol.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 18:51:05 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
"2.2 Pojetí čtenářské gramotnosti
Čtenářská gramotnost je schopnost jedince porozumět textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určených cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života lidského společenství.
Ve čtenářské gramotnosti se prolíná několik rovin, z nichž žádná není opominutelná:
Doslovné porozumění
Vysuzování a hodnocení
Metakognice
Sdílení
Aplikace
Vztah ke čtení"


To vše by mělo být už v švp (vyplývá to z RVP).

dtto v matematické gramotnosti


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 19:01:19 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Myslím, že příliš prostoru v navrhovanýczh opatřeních je věnováno aktivitkám dovniř, zejména sběru dat (s. 13 - 14), podpoře škol, učitelů a žáků jen 4 body (na s. 15). Jakou souvislost má čtenářská gramotnost a kariérní systém? Za pozornost také stojí, že "plošné propagaci kokrétních metodických postupů nebo pomůcek musí předcházet ověření jejich výsledku".


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 19:06:07 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Jana Petrů píše:
"2.2 Pojetí čtenářské gramotnosti
Čtenářská gramotnost je schopnost jedince porozumět textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určených cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života lidského společenství.
Ve čtenářské gramotnosti se prolíná několik rovin, z nichž žádná není opominutelná:
Doslovné porozumění
Vysuzování a hodnocení
Metakognice
Sdílení
Aplikace
Vztah ke čtení"


To vše by mělo být už v švp (vyplývá to z RVP).

dtto v matematické gramotnosti


Já myslím, že v RVP najdeme všem podstatné o čtenářské gramotnosti. Chtělo by ji patřičně zdůraznit, samozřejmě kontrolovat. Co podstatného může Strategie přinést?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 333 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 34  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: