Děkuji za vaše názory, tento problém má samozřejmě více stránek a možností řešení. Moje zkušenost je taková, že ZŠ často iniciují přestup do speciálek pro druhostupňové žáky s hraničním IQ, kteří mají výraznější výchovné problémy a ve škole "vadí". Když k nám přijde někdo takový až do 7. 8. třídy, tak většinou nenávidí školu (byl stále neúspěšný), sebevědomí si zvedá na úkor spolužáků (vyniká alespoň silou, když nemůže jinak) a chybí mu základní znalosti typu násobilka a vyjmenovaná slova (pro množství nové látky si toto nestačil upevnit). Myslím si, že pro ZŠ praktické i pro takového žáka je lepší, když přijde dřív, než vlivem školních neúspěchů se naprosto přestane o cokoliv snažit.
Ale chápu, že do toho ještě mají co mluvit rodiče a samozřejmě problémem zatím neřešitelným je velký počet žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v tomto typu školy.
Co si myslíte si o možnosti zřizovat celé integrované třídy ZŠ praktických na běžné ZŠ?
A ještě by mě zajímalo, jakou zkušenost máte s romskými žáky? Pustíme se i do takového tématu, kolem kterého se chodí jako kolem horké kaše?
