Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Vaclav Nadvornik píše:
2) OV jsou někdy psány velmi obecně a každý si v nich mohl najít své.
Tak mi prosím řekněte, co vylepšily standardy v tomto případě:
Výstup, D-9-5-03, Žák popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky
A indikátory Standardů
1. žák uvede období a příčiny zámořských objevů
2. žák popíše průběh zámořských objevů
3. žák uvede důsledky zámořských objevů pro Evropu a svět
Možná jste přehlédl v mém příspěvku slovo NĚKDY.
Jsou případy, kde to je velmi potřebné. Zkusme například stěžejní aplikační výstup oboru ICT (upozorňuji že se nemusí jednat o nejdůležitější výstup ICT, ale je velmi často naplňován)
Citace:
výstup RVP ZV
ICT-5-3-01
Žák pracuje s textem a obrázkem v textovém a grafickém editoru.
Indikátory
1. žák otevře textový nebo grafický dokument
2. žák napíše/přepíše do textového editoru jednoduchý text členěný do odstavců a pomocí formátování upraví nadpisy v textu
3. žák uspořádá informace do připravené tabulky
4. žák vloží do textového dokumentu ilustrační obrázek a upraví jeho rozměry
5. žák vytvoří s využitím grafických editorů jednoduchý bitmapový nebo vektorový obrázek
6. žák ořízne, otočí a upraví rozměry digitální fotografie
Neříkám, že indikátory jsou pro tento výstup ideální ale výrazně zpřesnily OV.