Ve škole (nebo kurzu) se žáci naučí pracovat se zařízením (vč. příslušenství, u PC software, dále jen zařízení), které má škola k dispozici. Za domácí úkol je možné dávat pouze takové úlohy, které mohou řešit i bez tohoto zařízení.
Pokud se jedná o problematiku, pro níž mají někteří žáci k dispozici domácí vybavení, je zřejmé, že ho mohou využít. Ale nesmí dojít jakémukoliv vylučování těch, kdo zařízení nemají.
Pokud se jedná o běžné zařízení, například učení kolik je hodin, jsou hodiny asi ve všech domácnostech.
Pokud se jedná o speciální zařízení, například o mikroskop, hvězdářský dalekohled, chemická laboratoř, speciální nebo licencovaný software, není možné, aby děti, které taková zařízení nemají, byly nějak vylučovány.
Řešení: zájmové kroužky pro příchozí. Žák nemusí být registrován a zapsán do kroužku po celý rok, kde by byla sledovaná jeho docházka a aktivita. Jde o to umožnit žákům používat zařízení školy podle jejich zájmu, tedy například k provádění domácích úkolů.
U PC jde například o software, škola má na vybraný sw licence a nemůže chtít po žácích, aby měli tentýž software. Nejde jen o kancelářský balíček nebo kreslení, ale i o další a další software, výuková CD, využívání příslušenství (skener, tiskárna, připojení na internet) a rady vedoucího kroužku. Vedoucí už neučí, to se se žáci naučili při vyučování, pouze jim umožní přístup k zařízení a podle potřeby jim radí. Hlavní je umožnit jim rovný přístup.
Například na středních odborných školách mají školy licence na speciální software, který žáci doma většinou nemají. Tolik jen na okraj k tématu.
|
|